trompet.nl > forum > Toon onderwerp - carnavalsgeweld
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 12:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: carnavalsgeweld
BerichtGeplaatst: 17 feb 2003 14:47 

Hallo allemaal,

Even een vraagje:

Het carnavalsgeweld begint weer los te barsten en ik kan het dit jaar wederom niet laten om eraan mee te doen.

Wat ik nu al merk is dat ik na een avondje knallen de volgende ochtend voel dat ik iets te fanatiek ben geweest. En de echte carnaval moet nog komen.
Tijdens het spelen probeer ik toch nadrukkelijk veel te letten op mijn techniek, dat ik niet te hard speel en alles wat er maar voor kan zorgen dat ik me niet over de kop speel. Het is voor mij nu bijna een sport om net zo ontspannen te eindigen als ik ben begonnen aan een carnavalsavondje.
Verder gebruik ik ook regelmatig oordoppen. Deze zorgen ervoor dat je minder van de rest van de dweilband (20 man!!) hoor, en jezelf hoor je weer beter door contact geluid.

Het lukt me ten opzichte van andere jaren al steeds beter om mezelf tijdens carnaval te sparen maar toch heb ik nog een paar weken nodig voordat alles weer (super)goed aan gaat voelen.

Zijn er mensen die dezelfde problemen hebben gehad? Zijn er mensen met mogelijke oplossingen? Waar zou ik nog meer op kunnen letten??

Ik sta open voor alle tips en trucs (behalve die van Henk R. uit A. want die heeft mij al een keer opgelicht voor 75 gulden…) want het testen en uitproberen vind ik het mooiste wat er is!!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2003 18:19 

Ik heb na één avond (jaren geleden) een keer een heuse blaar op m'n lip gespeeld. M'n fanatisme won het vroeger altijd van de beheersing en controle, vooral met carnaval. Ik ben er dus maar mee gestopt. Wat ik je wel kan aanraden om gezond door de carnaval heen te komen: Niet spelen en gewoon lekker feesten en zuipen :wink: :wink: :wink:

P.S.: Bewondering alom voor je instelling tijdens deze periode!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2003 22:04 

Als brabander en fanatiek carnavalstoeteraar heb ik hier ook vaak last van.
Ik heb er de laatste jaren wel minder last van omdat ik mezelf 1 ding heb aangeleerd.
Wanneer ik mezelf helemaal suf heb gespeeld en mijn lippen helemaal gaar zijn, en we aan het einde van de avond klaar zijn, dan ga ik niet meteen zuipen. Ik ga namelijk eerst even ergens achteraf 5 min. pedalen spelen, gewoon lekker pruttelen.
Hierdoor komt het bloed weer terug in je lippen en kunnen deze zich weer gaan herstellen. Ditzelfde doe ik 's ochtends voor dat ik de hele dag buiten en in cafe's moet spelen ook. Eerst als een paard zonder mondstuk, dan op mn mondstuk buzzen, en dan pas mijn toeter pakken.

O ja, en veel koffie 's morgens

grtz Marcel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2003 08:02 

JeroenJongeling schreef:
Ik ben er dus maar mee gestopt. Wat ik je wel kan aanraden om gezond door de carnaval heen te komen: Niet spelen en gewoon lekker feesten en zuipen :wink: :wink: :wink:

Er mee stoppen zal ik niet zo snel doen. Ook al begin ik me nu steeds meer te ergeren aan dingen die loeivals zijn, slechte timing engazonogmaareenuurtjedoor......
Het is na bijna 15 jaar een soort van manier geworden om de carnaval door te komen. Ik zou niet weten wat ik anders met carnaval zou moeten doen.
Het gaat mij daarom ook niet meer om de muziek (die hoop heb ik opgegeven) maar meer om het sociale aspect. Een groot deel van mijn vrienden zitten bij die club.
En gelukkig hoeven wij ook nooit buiten te spelen. We hebben een loei van een podium en een apparte ruimte waar we eventueel wat in kunnen spelen (met eigen bar) en na het spelen kunnen we daar een beetje tot rust komen. (of uitblazen)
Al met al hebben wij het heel goed voor elkaar :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 maart 2003 20:01 

Het is nu zondag-avond, en er zijn twee-en-een-halve carnavlasdagen voorbij.
Ik moet zeggen dat er al een heel klein gevoelig plekje op mijn lip begint te komen, maar de G3 zit er nog hard genoeg op. Carnaval is zo leuk! :D

suc6 gewenst aan de andere carvals-toeteraars!!
Over 2 dagen is het voorbij, en kunnen we weer 2 weken in revalidatie :!:

grtz Marcel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2003 18:02 

Gaat momenteel supergoed.

Het lijkt af en toe wel wat stijfjes maar 's morgens begin ik rustig met wat bindingen en pedaal tonen en dan heb ik na 5 minuten alweer het gevoel dat ik een hele dag kan knallen. (maar dat doe ik nu juist niet en daarom gaat het nog zo lekker denk ik )

Maarja, nog twee dagen........

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur