joostv schreef:
Het is geen fabeltje dat hij (eric) inademt via zijn neus, dat is een ademhalingstechniek waarmee je door zowel je neus als door je mond inademt.
Wat zo knap is aan Eric is dat ie z'n geluid zowel clean als gemanipuleerd kan laten klinken wanneer hij dat wil. Binnen 1 lange noot van clean naar omfloerst bijvoorbeeld en met zangtonen erdoorheen etc.
wordt deze techniek ook wel suck & blow genoemd? Ik hoorde hem laatst in Amsterdam en hij deed dat zo mooi. Volgens mij had het gros van de mensen niet in de gaten hoe bijzonder dat was.
Die sound begin ik steeds meer onder de knie te krijgen. Ik plaats wel mijn onderlip iets anders op mijn mondstuk. Dat is dan waarschijnlijk om die grotere aperture te krijgen waar LJ het over had. Het blijft wel heel lastig om gelijk het begin die toon goed te krijgen en vast te houden. Ook boven de F2 probeer ik het niet meer, want dan klinkt hij niet meer heel mooi. Maar Vloeimans schakelt bij de hoge registers vaak ook over naar weer een andere sound. Wel ontzettend leuk om zo aan een nieuwe techniek te werken.