Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
remco p
|
Berichttitel: solo op seven nations army - the white stripes?! - Dringend Geplaatst: 23 nov 2009 14:11 |
|
Geregistreerd: 14 aug 2007 15:22 Berichten: 257 Woonplaats: Brunssum
|
|
Bij de coverband waar ik speel, spelen we ook 'seven nations army' van the white stripes. Het is de bedoeling dat iedereen hier een solo op speelt. Iedereen doet dat ook, maar dan heel vet, terwijl ik slechts het thema speel dat ik het hele nummer al speel. Ik heb geprobeerd een solo te verzinnen, maar ik weet niets. Ik heb ook al samen gezeten met bandleden en hun weten ook niets te verzinnen van een solootje.
Het is de bedoeling dat een solo de lengte heeft van 2 keer het thema (waar het nummer ook mee begint dus, dat thema)
Iemand een idee. Ik heb al gezocht en geprobeerd, maar niemand weet iets. Nu willen ze dat ik zaterdag 28 november a.s iets heb, maar ik weet niets.
Please help
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pier met de toeter
|
Berichttitel: Geplaatst: 23 nov 2009 15:38 |
|
Geregistreerd: 31 maart 2005 15:02 Berichten: 243 Woonplaats: Arnhem
|
|
Als je kan improviseren dan zou ik dat gewoon doen.
Het is een rif over 1 toonsoort: F# mineur.
Het is een rif over twee maten. Speel dan in de eerste maat F# mineur (pentatonisch, dus F# A B C# E) en in de tweede maat F# harmonisch mineur (F# G# A B C# D F).
De lol hiervan is dat het niet al te ingewikkeld is, je hoeft maar twee toonladders te kennen, en het werkt erg goed.
Als je nou niet kan improviseren, dan moet je iets opschrijven. Maar als je wat opschrijft, probeer dan eens de bovenstaande noten te gebruiken. Misschien is het wel heel mooi.
Succes!
_________________ Toet
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
remco p
|
Berichttitel: Geplaatst: 23 nov 2009 16:21 |
|
|
|
Bedankt voor je antwoord.
Improviseren kan ik helaas niet/ben ik niet goed in. Ook 'iets opschrijven' vind ik lastig/lukt me niet echt. Ik hoopte eigenlijk dat iemand me voorbeeldjes kon geven wat ik misschien kan combineren of inspiratie krijg.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
remco p
|
Berichttitel: Geplaatst: 25 nov 2009 19:36 |
|
|
|
Ik probeer eens wat uit te schrijven. In dit stuk solo loopt alleen nog bassdrum en bas guitaar mee. moet ik in de door jou aangegeven toonsoort/tonen hier nog rekening mee houden? Ik speel het refrein etc. normaal met 2 kruizen: fis en cis.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
remco p
|
Berichttitel: Geplaatst: 26 nov 2009 12:20 |
|
|
|
Ok, ik heb iets opgezet in finale. Iemand die er svp even naar wilt kijken? Laat weten, dan stuur ik het via mail, zodat jullie even kunnen kijken of het klopt en klinkt met de rest van de band. Tijdens dit stuk loopt alleen de bass drum (continue dus) en basgitaar (met thema) mee.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|