Ben het met een aantal mensen wel eens.
Citaat:
De meest gemakkelijke noot is een g in de balk op trompet voor de meesten. Het is dus beter om vanaf daar te beginnen en langzaam naar boven en naar onderen te werken.
Goeie tip, Erik.
Als je scheef speelt is de "krachtenverdeling" vooral bij hoog spelen vaak uit balans (natuurlijk weer met een aantal uitzonderingen, criminelis

)
Ik zou, als je echt wilt leren spelen, een goede (professionele) leraar opzoeken, en niet teveel luisteren naar allerlei amateurs, en al helemaal niet naar je dirigent (met alle respect).
Trompet techniek is een kunst apart, en zelfs veel professionals hebben niet door wat zij wel goed doen, en wat anderen niet goed doen. Laat staan dat ze dat ook nog kunnen overbrengen naar iemand die een beugel heeft gehad en weer probeert te gaan spelen.
Laat je iemand aanraden die goed bekend staat om techniekles.
Zonder een goede basistechniek is muziek maken erg moeilijk.
Ik weet niet waar je woont, maar heb goede verhalen gehoord over Charley Green (omgeving Randstad).
Heb zelf goede ervaringen met Peter van Soest (omgeving Zwolle).
Eerste doel zou mijns insziens zijn om zo ontspannen mogelijk te gaan spelen.
Probeer, als je tanden nu wel recht staan, vanuit het midden via een correcte (en dus ontspannen) ademhaling (zie video in
http://www.trompet.nl/forum/viewtopic.php?t=8594 ) zo ontspannen mogelijk weer terug te werken naar je oude niveau (en beter).
Ik ben (sinds dec. 2009) ook vanuit een beugel terug aan 't komen, en dat werkte voor mij het beste.
Succes.