Geregistreerd: 18 dec 2001 20:18 Berichten: 2 Woonplaats: den bosch
Ik speel nu al zo'n 8 jaar trompet en tot zover vind ik het best wel aardig gaan... Ik heb altijd op een 7c gespeeld, maar als ik het hoge register wil spelen ga ik automatisch aan het instrument trekken zodat ik me helemaal kapot ga spelen en dat leidt dat mijn uithoudingsvermogen dus niet echt goed is. Nou is mij verteld dat ik misschien beter zou kunnen spelen op een groter mondstuk (1,5c) want ik heb best grote lippen, wat zouden jullie aanraden? En daarnaast heb ik nog een vraag, zijn er misschien goede oefeningen om het trekken aan het trompet te voorkomen? alvast bedankt, <p>
Als je het gevoel hebt dat je je lippen in je mondstuk moet prakken om er op te spelen, kun je beter iets groters gaan gebruiken ja. Vaak kun je het ook merken aan je lage register, alles onder de lage c komt heel erg moeilijk. Kortom je lippen hebben te weinig ruinte.<br>Probeer eens een 3c of zo. Niet meteen een hele grote stap, maar al een stuk ruimer dan een 7c.
_________________ Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!
Ik druk(te) ook vaak (veel) te hard. Wat bij mij werkte is alleen op je mondstuk spelen.<br>Houd hierbij je mondstuk met je duim en wijsvinger van je linker(!)hand vast. De druk die je zo kan uitoefenen is veel kleiner.<p>Succes
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen