trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Les nemen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 18:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Les nemen
BerichtGeplaatst: 23 feb 2009 16:55 

Ik ben op dit moment aan mijn eindexamen bezig, en daarna ga ik naar alle waarschijnlijkheid studeren in Utrecht en omdat ik eigenlijk weer les wil nemen ben ik mij dus een beetje aan het oriënteren op trompetleraren in de omgeving Utrecht.
Ik heb dus wel wat rondgekeken op het internet, maar er is niet echt veel te vinden, dus vandaar dat ik in dit forum vraag of mensen suggesties hebben voor goede leraren in de omgeving Utrecht?
Ik ben van plan in jazz-bandjes en misschien een harmonie-orkest te gaan spelen, dus ik ben vooral geinteresserd in lichte muziek.

Ik zit nu nog in Deventer en op het moment heb ik medicatie waardoor mijn lippen constant vervellen, waardoor ik dus niet goed kan spelen en les nemen IMO ook nog geen echte zin heeft, maar als het goed is ben ik van die medicatie af na de zomer, precies op tijd voor het nieuwe jaar :)

erikveldkamp schreef:
Vandaar dat ik graag verwijs naar "Lasting Change for Trumpeters". Daar staan al die basiszaken perfect in opgeschreven.

En ik zag dit net in een ander topic, enig idee waar dat boek te krijgen is?
Ik kan het op bol.com in ieder geval niet vinden.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2009 18:45 

Hier is het in elk geval te koop!
http://luisloubriel.com/International_Sales.html

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2009 19:04 

Ik moet er bij dit boek aan toevoegen dat dit geen methode of zoiets dergelijks is. Het gaat over de pedagogiek/opvattingen van Arnold Jacobs, dus veel tekst en dus geen oefeningen of etudes...

Maar wel super interessant als je wat meer wilt weten over hoe het lichaam en de geest zou moeten functioneren bij het bespelen van een blaasinstrument.

Hier krijg je alvast een indruk van wat Arnold Jacobs allemaal te vertellen had:

http://www.windsongpress.com/almost%20l ... 20live.htm

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2009 21:54 

erikveldkamp schreef:
Ik moet er bij dit boek aan toevoegen dat dit geen methode of zoiets dergelijks is. Het gaat over de pedagogiek/opvattingen van Arnold Jacobs, dus veel tekst en dus geen oefeningen of etudes...
Maar wel super interessant als je wat meer wilt weten over hoe het lichaam en de geest zou moeten functioneren bij het bespelen van een blaasinstrument.
Hier krijg je alvast een indruk van wat Arnold Jacobs allemaal te vertellen had:

Ik weet (toevallig) dat Erik de komende tijd redelijk veel in zijn woonplaats Zwolle te vinden is...
Niet zó gek ver van Deventer...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2009 22:13 

erikveldkamp schreef:

Ja dat vind ik ook juist het interessante, ik probeer nu al wel eens bewust te worden van hoe m'n lichaam nou precies gespannen is als ik speel, want af en toe merk ik dan dat mijn rechterbovenarm bv ontzettend (nodeloos) gespannen is.

Maar zoals ik al zei zijn mijn lippen constant aan het vervellen, dus ''normaal''spelen gaat al niet, laat staan nu mijn techniek verbeteren/ opnieuw leren :/
Ik heb toevallig wel via marktplaats een aanbieder van les gevonden, iemand die net een paar jaar vna het conservatorium af is, ik zal daar maar eens informatie gaan inwinnen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2009 22:18 

FingonNL schreef:
Ik heb toevallig wel via marktplaats een aanbieder van les gevonden, iemand die net een paar jaar vna het conservatorium af is, ik zal daar maar eens informatie gaan inwinnen.

Hopelijk is hij/zij goed...
Ik zou voor zekere kwaliteit gaan. :wink:

Profiel  

Berichttitel: les nemen
BerichtGeplaatst: 25 feb 2009 16:47 

Over kwaliteit gesproken:
Ik kan Rudolf Weges aanbevelen. Woont in Amersfoort maar geeft ook in Utrecht les (bij Ceres aan de Oudegracht). Perfectionistische (!) klassiek trompettist met opleiding "lichte muziek" (of zoiets) en kan (in mijn oren) fantastisch improviseren.
Succes!

Heeft ook een website: www.weges.nl

Profiel  

Berichttitel: Re: les nemen
BerichtGeplaatst: 25 feb 2009 17:20 

Boscoe schreef:
Over kwaliteit gesproken:
Ik kan Rudolf Weges aanbevelen. Woont in Amersfoort maar geeft ook in Utrecht les (bij Ceres aan de Oudegracht). Perfectionistische (!) klassiek trompettist met opleiding "lichte muziek" (of zoiets) en kan (in mijn oren) fantastisch improviseren.
Succes!
Heeft ook een website: www.weges.nl

Ha Boscoe, het spijt mij om je direkt al bij je eerste berichtje te moeten afvallen,
maar ik hoop dat Rudolf wel goed klassiek speelt en lesgeeft.
Na de fragmenten van de Kei Cityhorns, waarvan hij blijkbaar deel uitmaakt, op zijn site
te hebben beluisterd, kan ik niet anders concluderen dat hij van jazz vrijwel niets begrijpt.
Afgezien van een slecht geluid speelt hij harmonische onzin en met een vreselijke timing en frasering... en ook zijn zeer breekbare C3 doet niet veel goeds vermoeden over zijn ademhaling.
Sorry maar dit is niet tevergelijken met Erik Veldkamp, die deze jongen alle basic's zou kunnen leren.
Vanzelfsprekend is dit niet persoonlijk bedoeld, niet naar jou en ook niet naar Rudolf,
maar er worden op deze site al zó vaak vergelijkingen gemaakt die de plank volledig misslaan, vandaar...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur