trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Mondhoeken
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2005 11:12 

erikveldkamp schreef:
Hugo schreef:
Hoe kan het dan toch zo zijn dat zoveel amateurs niet of nauwelijks tot c3 komen?

Volgens mij hebben erg veel mensen baat bij BE, dus zullen de principes daarin behandald zeker hun recht hebben.

Ik verwijs nu maar naar mijn nieuwe boek, daar staan genoeg antwoorden in...

Dat veel mensen baat hebben bij BE geloof ik ook wel, net zoals volksstammen baat hebben gehad bij de Farkas methode die Jeff Smiley inefficient vindt.

Erik, mag ik nu aannemen dat het boek klaar is? Je website vermeld het nog niet maar ik zit er bovenop :D

Olaf

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2005 11:28 

Ik denk dat het nu klaar is, ik wil alleen nog wat feiten en reakties checken. Iemand heeft al wel de spelling gecheckt...

Het boekje komt trouwens in 1e instantie niet als boekvorm uit, maar ik zet het als een pdf file op een cd (niet uit te printen). Op die cd komen dan ook wat extra's op zoals wat playalongs en een paar video's van Maynard en Maurice Andre. Maar ook opnames van de voorbeelden in het boek.

Het voordeel van een cd is dat de kostprijs voor mij en voor jullie laag is, plus ik kan makkelijk via mijn website updaten. Op verzoek kan ik tegen meerprijs altijd het boek uitprinten.

Het boekje (55 blzs) geeft een overzicht van alle interessante manieren van trompet spelen, dus ademhaling, verschillende embouchures (incl. Callet...), het gaat diep in op het hoge register en nog veel meer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2005 14:46 

Citaat:
verschillende embouchures

Lijkt mij zalig. Eindelijk eens een boek dat niet dé goede techniek postuleert. Laat maar effe weten als-ie af is!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 2005 19:10 

Gerrit,

Goed bezig! Je doet jezelf en anderen een groot plezier door TCE zo uit te pluizen. Voor mij is het nog niet aan de orde, nog mijn handen vol aan BE, maar ik hoop dat je in de toekomst hierin misschien ook als docent je plek zal kunnen vinden. Dan kom ik in ieder geval een keer langs voor les. :)

Hou ons op de hoogte van interessante ontwikkelingen en bevindingen!

Ko

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2005 09:07 

erikveldkamp schreef:
Ik denk dat het nu klaar is, ik wil alleen nog wat feiten en reakties checken. Iemand heeft al wel de spelling gecheckt...

Het boekje komt trouwens in 1e instantie niet als boekvorm uit, maar ik zet het als een pdf file op een cd (niet uit te printen). Op die cd komen dan ook wat extra's op zoals wat playalongs en een paar video's van Maynard en Maurice Andre. Maar ook opnames van de voorbeelden in het boek.

Het voordeel van een cd is dat de kostprijs voor mij en voor jullie laag is, plus ik kan makkelijk via mijn website updaten. Op verzoek kan ik tegen meerprijs altijd het boek uitprinten.

Het boekje (55 blzs) geeft een overzicht van alle interessante manieren van trompet spelen, dus ademhaling, verschillende embouchures (incl. Callet...), het gaat diep in op het hoge register en nog veel meer.

Als ik het zo even allemaal lees, ga jij de eerste trompettist worden in Nederand die dieper en verschillende mogelijkheden over het embouchure gaat uitleggen en uitgeven op cd.
Ondanks dat ik het niet altijd met je eens ben denk ik dat ik misschien best wel wat van je uitleg kan leren.
Ik ben dan ook nieuwschierig :P en ben benieuwd wanneer ik er 1 kan bestellen. :wink:

Bert.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2005 17:05 

Tobias Dammers schreef:
En de redenen hiervoor zijn, heel simpel, dat BE (net als veel andere methodes) focust op één onderdeel, en dat probeert te gebruiken om alle problemen te verklaren (en dan op een manier die qua natuurkunde aan alle kanten rammelt) en op te lossen, zonder al te diep op de feiten in te gaan.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe je dit hard zou willen maken. Kun je ons, of in ieder geval mij, natuurkundig verlichten inzake BE? Wat rammelt er natuurkundig gezien aan de verklaringen? Waar baseer je deze uitspraak op, welke wetmatigheden? Het rammelt kennelijk aan alle kanten, dus ik neem aan dat je heel wat zaken nader kunt belichten.

Ko

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2005 09:24 

Niemand heeft mij bijvoorbeeld tot nu toe uit kunnen leggen wat het directe verband is tussen roll-in / roll-out en toonhoogte (lees: frequentie).
Ik kan wel verschillende verklaringen bedenken hoe dat verband er uitziet, maar ik kan er geen terugvinden in het boek (of misschien heb ik het ook niet goed gelezen, kan ook).
Ik zeg dus niet dat het niet werkt (wie ben ik om dat te zeggen?), maar wel dat ik de uitleg waarom het werkt niet overtuigend vind.

Maar ik zie het al, BE wordt een soort religieus dogma. Ben je er niet 100% voor, ben je er tegen. No hard feelings, maar ik zal me verder niet in het debat mengen. Denk ik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2005 09:49 
Moderator

Tobias Dammers schreef:

Maar ik zie het al, BE wordt een soort religieus dogma. Ben je er niet 100% voor, ben je er tegen. No hard feelings, maar ik zal me verder niet in het debat mengen. Denk ik.

Tja er zijn natuurlijk zat methoden waar je het uit kan leren.

Van alle studenten van Frits Damrow die ik ken zijn er maar heel weinig die het gebruiken, sterker nog ik ken er niet een. En de leerlingen van Frits zijn echt wel allemaal in staat om hun partijtjes te spelen....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur