trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe word je een betere leadtrompettist ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2005 22:37 

Jaws schreef:
Erik, bedankt!!

Maar toch nog een vraagje: Momenteel speel ik alleen mijn lead partijen op een lead mondstuk en de rest speel ik op een 3c. Dit komt ook weer omdat mijn leraar adviseert om niet alleen op mijn leadmondstuk te spelen.
Kun je als je lead wilt spelen ook beter altijd en alles op een lead mondstuk spelen?

Als je alleen maar lead speelt zoals ik dan zou ik alleen op een leadmondstuk blijven spelen. Als je meer afwisselt dan kun je ook wel van mondstuk wisselen. Dat geeft Bobby Shew ook aan. Gebruik het materiaal dat geschikt is voor de job.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2005 22:54 

Citaat:
Ik heb het over goeie leads, geen leads in een amateur big band....Een goede lead moet minstens zeker een gegarandeerde F kunnen spelen.

wat was dat weer over naast uw schoenen beginnen lopen?!

ik ken amateurleads (wat jij dus de slechte noemt) waar je nog aardig zou van opkijken!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2005 23:02 

Waar hoor jij Erik beweren dat alle amateurleads slecht zijn, of dat amateurleads uberhaupt slecht zijn...
Bij een prof. lead, komt het er gewoon op aan dat alles net een graadje meer op safe moet staan, en dat ALLES er moet zijn. Bij amateurs is dit ook zo, maar daar ligt de druk net wat lager...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2005 23:07 

Citaat:
Ik heb het over goeie leads, geen leads in een amateur big band....

8O

hij heeft het over goeie leads, niet over leads die in een amateurbigband spelen...

dus hiermee zegt hij dat leads uit amateurbands geen goeie leads zijn...

ik ken amateurs waar alles erop zit, en die hun slaap niet laten om op het eind nog G3's te blazen....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2005 10:47 

tommy schreef:
Citaat:

8O

hij heeft het over goeie leads, niet over leads die in een amateurbigband spelen...

ik ken amateurs waar alles erop zit, en die hun slaap niet laten om op het eind nog G3's te blazen....

Dus jij vind die dan maar op hetzelfde nivo zoals mensen als Serge Plume of Jan Oosthof ed omdat ze een G kunnen spelen...dan heb je dus helemaal niets van mijn verhaal begrepen ! Lees mijn punt 1 van mijn verhaal nog maar eens na, die staat niet voor niks op punt 1. :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2005 11:02 
Moderator

erikveldkamp schreef:
tommy schreef:
Citaat:

8O

Dus jij vind die dan maar op hetzelfde nivo zoals mensen als Serge Plume of Jan Oosthof ed omdat ze een G kunnen spelen...dan heb je dus helemaal niets van mijn verhaal begrepen ! Lees mijn punt 1 van mijn verhaal nog maar eens na, die staat niet voor niks op punt 1. :?

neenee, hij zei dat er heel wat amateurs zijn waar je best nog van zou opkijken.

kom op zeg, gaan we weer rellen over ama's en prof's?? Dan doe ik mee, want als student sta ik er precies tussen in :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur