trompet.nl > forum > Toon onderwerp - conservatorium... help?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 15:46 

probeer dit eens.
misschien handig om te checken wat je al weet en wat niet.
als je de volgende liedjes kent dan weet je wat standards zijn (ongeveer)

Autumn Leaves, Green Dolphin Street, Stella By Starlight, All The Things You Are, Oleo, Solar, Donna Lee.. enz enz enz.

als je standards moet weten en leren dan zou ik je adviseren om een "557, from Swing to Bop" (we noemen het een 557 boek) te kopen (in Bb) daar staan eigenlijk alle standards zo ongeveer in (de uitzondering bevestigd de regel).
enuuh, miles davis, clifford brown, blue mitchell, kenny dorham, dizzy gillespie, donnald byrd, freddie hubbard, lee morgan platen kopen!!! en solo's ervan naspelen. (als dat lukt)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 15:49 

tsja... als ik jou was zou ik toch nog eens goed gaan rondkijken naar een andere studie.
ik geloof niet dat er niet iets is wat je niet leuk zou vinden of niet zou kunnen ofzo.

misschien is dit iets voor je:
http://www.hu.nl/Zwevend/ZwevendAlgemenepaginas/Meer+over/Dub-event+26+april+2007

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 16:02 

Rieksz schreef:
ja dat wist ik al :P
Maar ik heb in die tijd natuurlijk niet stilgezeten.
Ik heb mezelf ook gitaar en keyboard aangeleert. En ik ben natuurlijk ook niet gestopt met trompet spelen. De leraar zei dat ik mooi speelde en een goed gehoor had (als hij iets speelde op de piano kon ik dat naspelen).
Dus die theorie is het enigste probleem.Hij zei er ook bij dat ik die toonladders niet perfect moest kunnen, maar wel dat ik de meeste gewoon kan spelen. En hij hield er inderdaad ook rekening mee dat ik 'nog maar' 17 was en dus nog veel kon leren.

Je kan het altijd proberen, misschien ben jij een van de gelukkige die over een berg uitzonderlijk talent beschikt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 16:10 

Als ik dit allemaal zo lees vraag ik me in de eerste plaats af hoe serieus het is! (ik denk zelf: niet zo heel serieus)
Mocht het onverhoopt wel serieus zijn:
ik denk dat je heel ongelukkig gaat worden op het conservatorium. Ook op de vooropleiding.
Je begint met een gigantische achterstand op de rest van de studenten en die ga je niet zo één twee drie inhalen.
Vroeger ging je rechten studeren als je niet wist wat je wilde worden.
Tegenwoordig dus conservatorium.............................?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 16:23 

Wacht even Dehaan.. hij zegt dat het het enige is dat 'm leuk lijkt. nouja. en dat het missie schier onmogelijjk is laten we dan maar even buiten beschouwing. hij moet gewoon superrr veel doen/leren, er zit hier in groningen een jongen die pas op z'n 20e is begonnen met trompetspelen en die had nul kennis en die zit nu ook in t eerste jaar. hij hoeft niet persé dit jaar te beginnen. t kan ook even een jaar of 2.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 18:21 

cees schreef:
er zit hier in groningen een jongen die pas op z'n 20e is begonnen met trompetspelen en die had nul kennis en die zit nu ook in t eerste jaar. hij hoeft niet persé dit jaar te beginnen. t kan ook even een jaar of 2.

Dan zal ie het druk hebben in de komende jaren, tenzij hij niet van plan is om zijn geld ermee te gaan verdienen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 18:40 

erikveldkamp schreef:
cees schreef:
er zit hier in groningen een jongen die pas op z'n 20e is begonnen met trompetspelen en die had nul kennis en die zit nu ook in t eerste jaar. hij hoeft niet persé dit jaar te beginnen. t kan ook even een jaar of 2.

Dan zal ie het druk hebben in de komende jaren, tenzij hij niet van plan is om zijn geld ermee te gaan verdienen.

Tuurlijk, maarja, iedereen toch? En zelfs als je écht goed bent dan heb je het nog zwaar met geld verdienen. En trompetspelen moet je ook echt bijhouden. Het is niet een kunstje dat je niet verleerd

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 2007 19:00 

Daarom vind ik ook dat je alleen aan zo'n opleiding moet beginnen als het zin heeft. Als je al met een enorme achterstand begint, dan word het er allemaal niet makkelijker op. Ik denk dat de meeste muzikanten die succesvol zijn al vanaf jongsafaan bezeten zijn van hun instrument.

Daarom vind ik de motivatie en achtergrond van Rieksz niet echt een goede basis om het ver te schoppen. Als je zo graag beroepstrompettist wilt worden dan snap ik niet waarom je na je A diploma met les stopt en dan ineens op je 17e toch graag naar het conservatorium wilt omdat je niets anders leuk vind. Maar ik kan me vergissen natuurlijk, misschien ziet het conservatorium er wel wat in. Ik heb hem niet horen spelen en audities zijn gelukkig niet voor niets uitgevonden.

Sorry als ik zo negatief overkom, maar het is nu eenmaal niet makkelijk om je brood te verdienen in dit vak. Er lopen al zoveel afgestuurde trompettisten rond in Nederland zonder (veel) werk. Het is veel makkelijker je brood te verdienen met een "gewone" baan en daarnaast gewoon trompet te blijven spelen als hobby.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur