trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Een leuke (nieuwe?) oefening.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 20:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2008 22:03 

Volgens mij heeft Hans Teeuwen ook zo iets gedaan op een Charlie Parker solo. In ieder geval kwam me dit wel bekend voor.

Wat ik persoonlijk helemaal te gek vond is toen ik voor het eerst een vraag en antwoord achtig iets in bigband arrangementen voorbij hoorde komen. Dus een solist improviseert een paar maten en de band herhaalt hem. Ik heb dat voor het eerst gespeeld met Bill Holma maar heb het ook wel in Jim McNeely arrangementen in nog extremere vorm voorbij horen komen.

Dit gaat natuurlijk een stapje verder dan de oefening van Marcel maar vond het wel het vermelden waard.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2008 23:05 

erikveldkamp schreef:
Volgens mij heeft Hans Teeuwen ook zo iets gedaan op een Charlie Parker solo. In ieder geval kwam me dit wel bekend voor.

Wat ik persoonlijk helemaal te gek vond is toen ik voor het eerst een vraag en antwoord achtig iets in bigband arrangementen voorbij hoorde komen. Dus een solist improviseert een paar maten en de band herhaalt hem. Ik heb dat voor het eerst gespeeld met Bill Holma maar heb het ook wel in Jim McNeely arrangementen in nog extremere vorm voorbij horen komen.

Dit gaat natuurlijk een stapje verder dan de oefening van Marcel maar vond het wel het vermelden waard.

Die McNeely dingen heb ik ook gespeeld. Super gaaf is dat!

Dat van Hans Teeuwen is anders, dan zingt (of blèèrt) ie m gewoon mee

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2008 14:09 

cees schreef:
Dat van Hans Teeuwen is anders, dan zingt (of blèèrt) ie m gewoon mee

Het blèren van Hans Teeuwen vals wel mee, hoor!
Hij zingt het inderdaad mee, maar vrij subtiel en het klopt ook behoorlijk

Ik vind deze filmpjes persoonlijk wel leuker/beter (dat dan weer wel :wink: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2008 21:13 

Ik heb eens een verhaal gelezen over een Hollands koopvaardijschip dat strandde in Zuid Amerika en waarvan de bemanning in contact kwamen met een indianenstam. Deze indianen waren in staat om Nederlandse liedjes een fractie later na te zingen na dat zij door een Nederlandse matroos werden voorgezongen. Zij verstonden er uiteraard niets van maar konden erg goed luisteren en lieten zich niet hinderen door de tijdsvertraging. Ik kan me de titel van het boek niet meer herinneren maar ik weet wel dat het geen fictie was.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2008 15:26 

Adriaan Kragten schreef:
Ik heb eens een verhaal gelezen over een Hollands koopvaardijschip dat strandde in Zuid Amerika en waarvan de bemanning in contact kwamen met een indianenstam. Deze indianen waren in staat om Nederlandse liedjes een fractie later na te zingen na dat zij door een Nederlandse matroos werden voorgezongen. Zij verstonden er uiteraard niets van maar konden erg goed luisteren en lieten zich niet hinderen door de tijdsvertraging. Ik kan me de titel van het boek niet meer herinneren maar ik weet wel dat het geen fictie was.

Da's boeiend, als je er nog achter komt zou ik dat graag van je horen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2008 16:31 

dat is ook iets wat hans teeuwen gebruikt in een van zijn stukjes dus ik hoop dat je het meent :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 2008 10:36 

broek76 schreef:
dat is ook iets wat hans teeuwen gebruikt in een van zijn stukjes dus ik hoop dat je het meent :lol:

Voor de verandering was ik zeer serieus.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur