trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe beluister je je eigen klank/projectie?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 15:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 aug 2009 13:44 

Ja, sorry. Ribbon is geen merk maar een systeem. In plaats van een membraan heb je een bandje die de trillingen opvangt. Deze microfoons zijn veel gevoeliger.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ribbon_microphone

De bekende Neumann U-87 kost nieuw zo'n € 2500,-, die zie je veel in studio's (die grote pot) omdat ie voor alles geschikt is. De ribbon microfoons zoals die van Royer ben ik in Nederland nog niet tegengekomen jammergenoeg. Ik ga mijn eigen maar eens meenemen als ik eind september weer een cd op neem. met Miller... :wink:

Sorry dat ik zo afdwaal van de oorspronkelijke vraag... :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 aug 2009 14:23 

Aan de oorspronkelijke vraag kan ik in elk geval toevoegen dat ik als amateur niet een heel dure microfoon zal kopen. Die metalen bekerband waar ik het in de oorspronkelijke vraag over had kost zo'n beetje vijftig euro (en zal wel net iets beter fungeren dan voor een muur gaan staan). Dat plus mn sectiegenoten en misschien dirigent of musici-vrienden moet dan al heel wat bruikbare feedback geven. En ik zal ook eens wat met een wat goedkoper microfoontje proberen (mijn vrouw heeft er eentje van honderd euro waar ze zang mee opneemt, dat zal toch ook heel aardig in de buurt komen).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 aug 2009 14:40 

Ik ben ook niet met de duurste microfoon begonnen... :wink:

Die pocket recorders zijn ook heel interessant. Die kun je dan in de zaal zetten en dan weet je meteen hoe je in de zaal en in het totaal klinkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 aug 2009 15:10 

Ha Jan,

Ik heb thuis een ZOOM H4 liggen. (Die waar ik ook het concours de vorige keer mee heb opgenomen). Als je die even goed afstelt kom je al een heel end. Moet wel ff met Vince kortsluiten of ik die aan je mee kan geven.

Aan je sectie genoten heb je niet veel voor wat betreft je klank... Er zitten er alleen maar die jouw klank willen hebben :-D

Cheers

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 aug 2009 20:18 

nou, dan moet ik misschien dat project sectiegenoten maar laten zitten, die verliezen blijkbaar hun kritisch vermogen als ik bezig ben 8) ,
maar je moet er voor de juiste beeldvorming van de forumgenoten dan wel even bij zeggen ben dat als ik C3 probeer te spelen die mooie klank echt zo mooi (nog) niet is: zó dun en vals...

maar er is dus niemand die ervaring heeft met die Duitse metalen weerkaatsrand op je beker? Dan ben ik bang dat ik de eerste ga zijn binnenkort (en dan mag ook Gonzo hem ook een keertje proberen als-ie durft). Ik weet niet, maar misschien kan ik met dat ding op wel gewoon op de vereniging spelen (in het midden is-ie open dus het geluid moet ook redelijk normaal de dirigent bereiken veronderstel ik)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur