hoi heren,
Ik speel idd op een B4 van laar, overgekocht maar helemaal "mijn" toeter qua sound en speelbaarheid.
Daarnaast speel ik veel bugel op een Kanstull Custom toeter, toevallig ooit 2de hands gekocht bij Frans van Vliet BOZ en kom er steeds meer achter dat dat toch wel een zeer goed bugeltje is!
Ben momenteel een b2 bugel aan het uit proberen, totaal anders dan de kanstull, veel kleiner, lichter en ronder qua sound en dus ideaal voor kleine gigs. Speelt heel makkelijk en compact, ga je niet stuk op.
Eigenlijk zijn beide toeters zo anders dat ik ze allebei op hun eigen manier te gek vindt.
Tja, op bugel klink ik van nature gewoon altijd ok en trp moet ik er veel harder voor werken... studeer me de blubber op trp, nooit op bugel maar toch...
In dat filmpje speel ik trouwens over mijn gitaar effecten. jaja, ik ben old-skool aan het klooien met gitaar effecten.
Ik denk dat veel trompettisten met effecten binnenkort hieraan gaan namelijk:
http://www.bax-shop.nl/vocaleffect/tc-h ... tAodC2EATgZelfde merk als waar Eric Vloei zijn bak vandaan heeft maar dan voor vocal (en met mogelijkheid een keyboard/gitaar aan te sluiten voor de harmonizer) dus meer geschikt voor blazers. (een gitaareffect boost het mid heel erg, in trp zit al veel mid) Trp en zang komen natuurlijk meer overeen dan trp gitaar...
Zo, heel verhaal weer:)
groetsels Joost