Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
chantallie1988
|
Berichttitel: Geplaatst: 04 maart 2006 16:26 |
|
Geregistreerd: 03 jan 2006 15:09 Berichten: 30 Woonplaats: Oisterwijk
|
En gaan jullie dat doen? Wel een bewijs dat jullie ensemble goed speelt  of heb ik dat mis?
_________________ Scattando Music & Events - http://www.scattando.nl
Trompet en Bugeldag met Andre Heuvelman 1 maart 2008! Be There!!!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
harpje
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 maart 2006 23:10 |
|
Geregistreerd: 13 jul 2004 00:55 Berichten: 916 Woonplaats: hilversum
|
we gaan het inderdaad doen, nou ja we spelen niet onaardig. we zijn nu bezig met andantino con variazioni van Mozart maar mijn partij gaat zo ongelooflijk snel dat dat nu echt nog een brug te ver is. Dacht neem nu niet de 1e partij maar een andere stem, heb ik nog de snelste partij 
_________________ jammerhout, blaaesen en ssuichgen
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
chantallie1988
|
Berichttitel: Geplaatst: 08 maart 2006 01:29 |
|
Geregistreerd: 03 jan 2006 15:09 Berichten: 30 Woonplaats: Oisterwijk
|
haha zul je altijd zien he 
_________________ Scattando Music & Events - http://www.scattando.nl
Trompet en Bugeldag met Andre Heuvelman 1 maart 2008! Be There!!!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
wimme
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 mei 2006 20:31 |
|
Geregistreerd: 07 mei 2006 12:51 Berichten: 3 Woonplaats: Mopertingen
|
ik probeer altijd heel relax heel sloom (zo komt het over zeggen ze toch  ) op het podium te staan. het veel doen en goed op je lucht letten. en blazen maar !
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
pim
|
Berichttitel: Geplaatst: 14 mei 2006 21:49 |
|
Geregistreerd: 30 apr 2006 16:01 Berichten: 352 Woonplaats: Hilversum
|
|
zenuwen zijn bij mij ook een groot probleem.
een jaar of 2 geleden moest ik een solo spelen bij ons orkest.
mijn eerste solo als 1ste trompetist.
omdat de dirigent ook mijn leraar is, kreeg ik het stuk eerst op les.
ging prima, op wat trillende noten na perfect.
repetitie ging prima, maar naar maten we meer richting optreden en concours kwamen begonnen de problemen. het werd eerst minder zuiver, en daarna haalde ik m'n hoge noten niet. een f2 notabene terwijl ik normaal(en bij optredens) tot a2 kon halen.
uiteraard op optreden eraf geflikkert, maar naarmate we meer optredens hadden met dat stuk ging het toch beter, dwz ik kon de solo eerder weer hervatten, want die f haalde ik nogsteeds niet. heel vervelend die zenuwen. iets waar ik alleen bij trompet spelen last van heb. bij drummen bv word ik alleen maar beter van optredens/spanningen, en op school ook nooit echte problemen onder vonden. nou weet ik wel dat meer doen de oplossing is, en er niet te veel druk opleggen helpt ook een heleboel, bij m'n laatste optreden(op school met een bigband) ging alles goed, haalde bijna alle noten en t meeste was zuiver. maar nou komt mijn grote probleem... de muziekschool examenskomen er weer aan. de laaste keer kon ik alles prima op les en thuis... en toen ik daar stond trilde iedere noot, en flikkerde ik werkelijk overal vanaf(dacht ik) maar heb het toch gehaald dus heel erg verschrikkelijk kan het niet zijn geweest. zijn er nog mensen met tips? behalve gewoon meer spelen/ optreden?
_________________ dyslectjies... dislektis.. dyeisle... uhm... niet goed kunnen schrijven
"Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back"
"live and be happy, tomorrow will be worse"
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Kerkradenaar1988
|
Berichttitel: Geplaatst: 14 mei 2006 22:19 |
|
Geregistreerd: 22 jan 2006 21:54 Berichten: 496 Woonplaats: Kerkrade
|
|
Dit probleem herken ik, ikmoest een jaar of 3 geleden voor het eerst op Dodenherdenking het signaal spelen. Tijdens de eerste repetitie ging ik faliekant de mist in, terwijl het in wezen heel simpel was. Maar na een aantal repetities wende ik aan het feit dat ik de solist was en ging het steeds beter, en op Dodenherdenking ging het prima. Zo ook met andere solo's. In een normaal stuk verknalde ik rond diezelfde periode ook een solo op de repetitie maar naderhand wende ik eraan en ging het beter. Ik heb zelfs al eens een solistenconcours helemaal verknald. Nu is het totaal geen probleem meer. Het is gewoon een kwestie van veel doen en ook de juiste ademhaling. Hou je ademhaling laag, zo blijf je ontspannen. Hou alles open en ga niet snel ademhalen. Zorg voor voldoende ademsteun en je bent al een groot stuk opgeschoten.
Succes!
_________________ They call it a wind instrument for a reason!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 15 mei 2006 18:28 |
|
 |
| Moderator |
|
|
de beste remedie tegen zenuwen is een perfecte voorbereiding.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Sandovalic
|
Berichttitel: Geplaatst: 15 mei 2006 20:32 |
|
Geregistreerd: 21 dec 2004 08:27 Berichten: 330 Woonplaats: Sas van Gent
|
marnix schreef: de beste remedie tegen zenuwen is een perfecte voorbereiding.
afgerond met een jonge jenever..
Olaf
_________________ "Practice, practice, practice until it all works correctly - by habit." - Claude Gordon
Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631
|
|
| Omhoog |
|
 |