Gryvix schreef:
hmm je mag juist de pedaalnoten niet anders spelen dan de rest, anders heeft het helemaal geen effect... en dan train je helemaal niet de verkeerde mondspieren. Je speelt wel zeer onstpannen en helpt verkramping tegen te gaan als je lang na elkaar zit te oefenen.
buzzen is iets heel anders...
Dus jij speelt een c3 met hetzelfde embouchure als een pedaal C ?
Bij buzzen is het aan te bevelen met de zelfde stand van de lippen te buzzen als je trompet zou spelen. Dus train je dezelfde spieren alleen zonder de mondstukdruk.
Er zijn natuurlijk veel verschillende meningen over embouchure en iedereeen heeft ook een verschillend embouchure. Alleen vind ik wel pas dat je een goed embouchure hebt als je met een goed geluid en zonder je spieren aan te tasten een bereik hebt van lage f# tot minstens een g3.
Als jij daar pedaalnoten voor moet studeren dan werkt dat blijkbaar voor jou, maar niet voor mij. Ik zie niet in waarom je pedaalnoten zou moeten studeren, misschien kun je me uitleggen waarom jij dat dan doet ?
Trouwens langer dan een uur achter elkaar oefenen is zowieso niet zinvol, je kunt beter 4 x een half uur oefenen met een half uur pauze daar tussen. Daar wordt je uithoudingsvermogen veel beter van.