trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe word je een betere leadtrompettist ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2005 11:04 

marnix schreef:
kom op zeg, gaan we weer rellen over ama's en prof's?? Dan doe ik mee, want als student sta ik er precies tussen in :lol:

er tussenin staan en ondertussen de klappen opvangen zeker? mij niet gezien :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2005 11:11 
Moderator

gianni schreef:
marnix schreef:
kom op zeg, gaan we weer rellen over ama's en prof's?? Dan doe ik mee, want als student sta ik er precies tussen in :lol:

er tussenin staan en ondertussen de klappen opvangen zeker? mij niet gezien :wink:

daar heb je een punt, maar ik merk wel bij een heleboel mensen, zowel ama's als prof's een onthutsend gebrek aan relativerings vermogen......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2005 11:12 

als student heb je in dat opzicht wel vaak een voordeel... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2005 11:13 

Het gaat mij er niet om of een amateur of een prof beter speelt. Het valt me aleen op dat sommige mensen precies het verkeerde uit mijn verhaal over leadtrompet halen. Dat vind ik dus wel amateuristisch. Een leadtrompettist word in de prof. wereld meer beoordeeld op zijn capiciteiten als leider en of hij de band kan sturen op een goede manier. Of hij swingt ed. Als hij dan geen F of wel een F kan spelen is dan minder belangrijk. Ook over het verhaal van overhangen heb je het niet goed begrepen. Het ging in mijn verhaal helemaal niet over overhangen maar over afsluiten van noten door de hele sektie. Dat dat gelijk is in de hele sektie of band, dat maakt een big band namelijk beter.

Als dat allemaal niet duidelijk is, dan zal ik mijn verhaal wel aanpassen... :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2005 11:15 
Moderator

gianni schreef:
als student heb je in dat opzicht wel vaak een voordeel... :lol:

sjjjjt :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2005 11:17 
Moderator

erikveldkamp schreef:
Het gaat mij er niet om of een amateur of een prof beter speelt. Het valt me aleen op dat sommige mensen precies het verkeerde uit mijn verhaal over leadtrompet halen. Dat vind ik dus wel amateuristisch. Een leadtrompettist word in de prof. wereld meer beoordeeld op zijn capiciteiten als leider en of hij de band kan sturen op een goede manier. Of hij swingt ed. Als hij dan geen F of wel een F kan spelen is dan minder belangrijk. Ook over het verhaal van overhangen heb je het niet goed begrepen. Het ging in mijn verhaal helemaal niet over overhangen maar over afsluiten van noten door de hele sektie. Dat dat gelijk is in de hele sektie of band, dat maakt een big band namelijk beter.

Als dat allemaal niet duidelijk is, dan zal ik mijn verhaal wel aanpassen... :?

wat jij hier zegt, is gewoon de beste man op de juiste plek, maar dat geldt zowel professioneel als op amateur niveau.

Voor zover ik kan oordelen is er met je verhaal niks mis, mensen moeten er maar uithalen wat nuttig is

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2005 13:50 

Even om duidelijkheid te scheppen; volgens mij is de lage G (onder de balk) een G1. Dus een G boven de C3 is dan een G4. Of heb ik het mis. :?

Over het leadtrompet spelen heb ik het enkele weken geleden nog met Toon de Gouw gehad. Hij zegt precies hetzelfde als Erik. Je moet wel een stabiel en sterk hoog register hebben maar het gaat meer om timing, stijl, consistentie en leiderschap in de sectie. En om het prof/ amateur verhaal er even bij te halen, ik ben nog nooit een trompettist op amateurniveau tegengekomen die al die facetten beheerst. Sommige kunnen heel hoog, maar zijn voor de rest niet om aan te horen. Anderen kunnen wel swingend spelen, maar hebben weer geen hoogte enz. enz.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2005 14:16 

Karel schreef:
Even om duidelijkheid te scheppen; volgens mij is de lage G (onder de balk) een G1. Dus een G boven de C3 is dan een G4. Of heb ik het mis. :?

Nee, je hebt het mis. De G1 is de G in de notenbalk. De G boven de C3 is dus een G3. Hoppa weer een misverstand uit de weg. Ik ben nou toch weer bezig met posten. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur