Kijk, laag spelen, dat is makkelijk! Hoog spelen is de kunst...Vanaf fis met 123 naar beneden is zeker te doen. Gewoon die lippen flink laten trillen en zoals ik ooit eens gehoord heb: "een flinke lap vlees in dat mondstuk"!
Ja, het is niet zo moeilijk maar om die noten mooi en correct te spelen is het al wat anders. Trouwens, we hadden het echt wel over pedaal C e.a., da's toch niet zo eenvoudig, bijvoorbeeld om ze juist te spelen. Ik geloof dat Tasteebros ook ergens een muziekfile op hun site staan hebben waar ze perfect in toon onder de lage fis spelen. Je moet maar eens zoeken.
Als je de methode van Stamp bekijkt zie je dat hij elke oefening, en zekr in het begin, laag erbij betrekt. Tot aan een 'normale' pedaal C. Verder in het boek gaat hij telkens via die pedaal C steeds verder omhoog. Toontje voor toontje. Hij blijft echter stand houden bij die pedaalnoten. Als je doet ewat hij schrijft neem je namelijk de ontspanning van de pedaalnoten mee naar boven, waardoor je top 'makkelijker'wordt!!!
Ik ben nu zo'n 2 maanden bezig met zijn methode en het werkt als een raket.
Je moet er echter wel voor zichtig mee zijn, het kan je speelwijze drastisch veranderen.
Reageer aub!!! Misschien zijn er nog veel meer mensen met ervaringen over Stamp
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen