trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe aan kracht winnen?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 00:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 mei 2007 20:10 

Ook interessant : Brass Masterclass van de Duitse trompetpedagoog Malte Burba. Die geeft trouwens ook clinics, wil ik al lang eens doen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 mei 2007 20:12 

Het grote nadeel bij Burba vind ik, dat hij het voornamelijk vanuit theoretisch oogpunt benadert. Er staat geen enkele speeloefening in het boek, maar alleen maar krachttrainingsoefeningen voor je gezichtsspieren (veredelde potloodmethode).

Persoonlijk vind ik een muzikale aanpak prettiger werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 mei 2007 22:19 

Boek 2 van Duhem: 36 Melodische Etuden. In dit boek staan veel etudes die je erg zullen helpen om aan kracht te winnen. Het boek staat vol met stukjes vol staccato, maar ook veel muzikale langenotenetuden. Het zal je helpen om (op een muzikale manier) snel aan kracht te winnen.

(trouwens ook voor dit boek geldt: het geldt alleen voor mensen die bereid zijn uren te maken en hard te werken :wink: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 mei 2007 08:02 

screamboy schreef:
Boek 2 van Duhem: 36 Melodische Etuden. In dit boek staan veel etudes die je erg zullen helpen om aan kracht te winnen. Het boek staat vol met stukjes vol staccato, maar ook veel muzikale langenotenetuden. Het zal je helpen om (op een muzikale manier) snel aan kracht te winnen.

(trouwens ook voor dit boek geldt: het geldt alleen voor mensen die bereid zijn uren te maken en hard te werken :wink: )

dat boek heb ik ook..vind het wel een leuk boek...je hebt niet het idee dat je aan krachttraining doet omdat het niet van die saaie oefeningen zijn. Het is ook nog mooi om naar te luisteren namelijk (geldt niet voor de gemiddelde oefening :P )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2007 18:11 

Ik heb het gevoel dat ik de laatste tijd kracht aan het verliezen ben. Steeds sneller moe met spelen, hoge noten vallen weg enz. Volgensmij studeer ik niet minder of anders. Heb ik gewoon een 'dipje' of kan het ook overbelasting zijn? Meer mensen die er (wel eens) last van hebben?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2007 18:24 

Klokje erbij en stipt 20 seconden spelen/ 20 seconden rust enz. enz. Zo bouw je uithoudingsvermogen op. Dit is met name voor mensen (zoals ik) die slechts 1 á 1,5 uur per dag achter elkaar kunnen studeren. Het beste is natuurlijk om je speeltijd over de dag te verdelen, dus 's morgens, 's middags en 's avonds. Maar als je een baan hebt lukt dat niet dus is dit systeem het beste. Deze tip heb ik van Peter Masseurs en ik moet zeggen het werkt goed voor mij.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2007 18:27 

Maar speel je echt steeds 20 sec. en dan 20 sec. rust? Dat is toch bijna niet te doen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jul 2007 18:42 

Karel schreef:
Klokje erbij en stipt 20 seconden spelen/ 20 seconden rust enz. enz. Zo bouw je uithoudingsvermogen op. Dit is met name voor mensen (zoals ik) die slechts 1 á 1,5 uur per dag achter elkaar kunnen studeren. Het beste is natuurlijk om je speeltijd over de dag te verdelen, dus 's morgens, 's middags en 's avonds. Maar als je een baan hebt lukt dat niet dus is dit systeem het beste. Deze tip heb ik van Peter Masseurs en ik moet zeggen het werkt goed voor mij.

Hoe gaat dat dan praktisch? Stop je gewoon in een etude/toonladder? En sla je de rusten over of zo? :P Nee ok, maar stel je bent een etude aan het spelen. Gewoon stoppen na 20 seconden dan?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur