Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Medicine man
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 apr 2007 09:03 |
|
Geregistreerd: 25 maart 2007 14:32 Berichten: 37 Woonplaats: Groningen
|
Rieksz schreef: Dus die theorie is het enigste probleem. Ik vrees van niet. Bij een conservatoriumauditie let men niet alleen op theorie, maar vooral ook op de kwaliteit van je spel. Als je, zoals je in je eerste post zegt, niet eens weet wat een technische etude is, heb ik zo mijn bedenkingen bij je technische vaardigheden.
Ik heb zelf ook eens toelating gedaan voor het "Voorportaal" toen ik nog maar enkele jaren speelde, en werd keihard afgewezen. Ik werd echter geprezen om mijn theoriekennis...
_________________ Trompet: Kanstul CCT900
Mondstuk: Yamaha 16C4-GP
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 apr 2007 09:57 |
|
|
|
Rieksz, je onderschat de boel echt waanzinnig.
mensen die naar het conservatorium gaan weten dat vaak al op erg jonge leeftijd.
Ze weten ook vaak al wat dat inhoudt. Waarom ze naar een bepaalde docent gaan. De motivatie: "ik weet niks anders" is een bijzonder slechte, en zelfs een beetje lullig te noemen.
Mensen die naar het conservatorium gaan, zijn gemotiveerd genoeg om al jaren van te voren een goede docent te zoeken ( desnoods al aan dat conservatorium ) om goed voorbereid op een toelating aan te komen.
mensen die echt er hun leven van willen maken, weten allang wat etudes zijn, toonladders, improviseren, en ook wat studeren is. Want studeren aan een conservatorium is niet zomaar een beetje toeteren, dat is bikkelhard werken, elke dag weer, voordat je eraan begint, maar ook ver nadat je ermee klaarbent.
Mijn tip: ga een jaartje werken, of reizen, en laat een zware veeleisende conservatoriumstudie over aan mensen die wel echt gemotiveerd zijn....
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 apr 2007 10:46 |
|
|
camel schreef: mensen die naar het conservatorium gaan weten dat vaak al op erg jonge leeftijd.
Het zal misschien niet voor iedereen zo zijn, maar ik wist het al vanaf dat ik begon op mijn 8e. Ik heb nooit iets anders willen doen, en ben dus ook, zoals Camel al zei, goed voorbereid aan het conservatorium begonnen. Ook qua theorie dus. Al met al heb ik daar ook nog eens 9 jaar op gezeten. Maar ik heb toch het meeste buiten het conservatorium geleerd. Het conservatorium is alleen maar een leidraad en een goede manier om contacten op te doen. Je moet een conservatorium meer als een bibliotheek zien, waar je zoveel kunt leren als je wilt. Alleen je moet wel zelf de boeken lezen, dat doet de bibliotheek niet voor je. Dus je moet zelf hard werken.
Zoals Camel al zei, je moet het niet onderschatten. Dit geldt touwens voor elke serieuze studie.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
euphonic
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 apr 2007 11:50 |
|
Geregistreerd: 10 apr 2005 15:30 Berichten: 368 Woonplaats: amersfoort
|
|
idd...voor de buitenwereld ervaar ik wel is dat men denkt dat het een pretstudie is, maar das zeker niet het geval(je hebt wel pret natuurlijk, maar jullie snappen me wel denk ik;)
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Rieksz
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 apr 2007 14:47 |
|
Geregistreerd: 28 jun 2006 10:42 Berichten: 22 Woonplaats: Nederland
|
|
(even tussen haakjes: ik ben een meisje)
Ik weet dat jullie mijn kansen slecht inschatten, (ik zelf ook) maar wat jullie ook zeggen, ik ga hoe dan ook die auditie doen. Want, zoals ik eerste al zei, niet geschoten is altijd mis.
Ik denk ook niet dat ik ongelukkig word op die opleiding, want trompet spelen is mijn favoriete bezigheid. Ik heb ook nooit gezegt dat ik later mijn brood wil gaan verdienen met trompetspelen, want ik weet nog niet wat ik wil worden. Ik heb alleen een opleiding nodig, je kan nou eenmaal niet stil gaan zitten tot je weet wat je wil worden. Daarom moet je kiezen voor datgene wat je het leukste vind.
Ik nu al dat ik die opleiding niet zomaar haal, daar moet ik voor werken. Maar ik heb ook heel veel moeite moeten doen voor de school waar ik nu opzit. Dus hard werken en leren ben ik wel gewent, geloof me.
Ik kom hier alleen voor wat hulp.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 apr 2007 15:23 |
|
 |
| Moderator |
|
|
ook ik sluit me aan bij de mensen die je geen kans geven.
Zeker nu je er bij aangeeft dat je ook niet de drive hebt om er je brood mee te willen verdienen.
Dat zijn erg veel negatieve punten.
Je hoeft ook geen jaar niks te doen, je kan eerst een jaartje gaan werken, en of reizen.
Denk je nu werkelijk dat je je prettig zult voelen tussen mensen die wel al die kennis hebben, die wel de drive hebben om de beste te worden? En wat te denken van je eventuele docent? Moet die werken met een studente die niet de drive heeft om later bij de top te horen, en niet de drive heeft om een beroepsstudie te doen om er later haar beroep van te maken???
Er lopen hier ( helaas te weinig ) mensen rond die net als ik in de afrondingsfase zitten, of al klaar zijn. Geloof me: met deze instelling kom je er niet.
niet om lullig te doen: maar een conservatorium is voor jou en alle betrokkenen een tijd en geld verspillende zaak.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Ruli
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 apr 2007 23:09 |
|
Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29 Berichten: 2239 Woonplaats: Amsterdam
|
Ook ik wist op mijn 8e of 9e jaar al zeker dat ik naar het conservatorium wilde, "gelukkig" hield mijn vooropleiding mij tegen. Ik zeg "gelukkig" omdat ik later (betere) collega trompettisten heb zien mislukken als professioneel muzikant. Ze hebben nu allemaal een andere baan maar hebben mede door hun conservatoriumstudie wel een hobby waar ze heel veel plezier aan beleven.... denk ik. Ze spelen immers de sterren van de hemel.
Ik haal dit aan omdat jij onderstaande eerder aanhaalde:
Citaat: En ik weet zeker dat als ik later geen trompetiste wordt, wel wat aan mijn opleiding heb gehad, het is geen verspilde tijd om deze opleiding te gaan volgen.
Ik denk idd dat het GEEN verspilde tijd zal zijn en wens jou heel veel succes met wat je gaat doen. Als jij door dat proefspel heen komt, geeft dat aan dat de leraren er vertrouwen in hebben dat jij het ver kan schoppen.
Tips wanneer je niet door het proefspel heenkomt heb je al genoeg gehad, maar ik zou zeggen: blijf in het ritme van studeren, na een jaar vakantie en/of werk wordt studeren een stuk moeilijker.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
KiX
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 apr 2007 11:50 |
|
Geregistreerd: 23 okt 2002 14:50 Berichten: 65 Woonplaats: Pieterburen
|
Tja, kijk, ik wil niet zeiken..... maar zijn er al niet genoeg geflipte en geflopte musici die het net niet hebben gehaald????
Studeren dan met een matig cijfertje af (vaak ook om er vanaf te zijn) en dan???? De kans dat je eindigt als docent is groot. De kans dat je geen uitvoerende speler wordt, behalve dan als speler in amateurband of wat ook is ook aanwezig. De vraag is dan of het dat waard is......
maar ja het blijft natuurlijk leuk om van je hobby je beroep te maken............... 
|
|
| Omhoog |
|
 |