trompet.nl > forum > Toon onderwerp - de vloeimans-sound, hoe doen we dat??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 18:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 okt 2007 13:30 

Hoi hoi,

Toevallig weet ik dat Eric op een bob reeves M met een 43 rand speelt op dit moment.
Maar volgens mij zegt een mondstuk DICK over hoe je klinkt, evenals een trompet. Het helpt wel om een bepaalde sound dichterbij te brengen. Als je lead wil spelen koop je een bepaalde toeter die daarbij past, maar in weze moet je zelf die sprankel al in je geluid hebben zitten.
Je sound bepaal je namelijk vooral zelf door heel veel te studeren op het geluid dat jij voor ogen hebt.
Het is geen fabeltje dat hij (eric) inademt via zijn neus, dat is een ademhalingstechniek waarmee je door zowel je neus als door je mond inademt.

Wat zo knap is aan Eric is dat ie z'n geluid zowel clean als gemanipuleerd kan laten klinken wanneer hij dat wil. Binnen 1 lange noot van clean naar omfloerst bijvoorbeeld en met zangtonen erdoorheen etc.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2008 19:20 

joostv schreef:
Het is geen fabeltje dat hij (eric) inademt via zijn neus, dat is een ademhalingstechniek waarmee je door zowel je neus als door je mond inademt.

Wat zo knap is aan Eric is dat ie z'n geluid zowel clean als gemanipuleerd kan laten klinken wanneer hij dat wil. Binnen 1 lange noot van clean naar omfloerst bijvoorbeeld en met zangtonen erdoorheen etc.

wordt deze techniek ook wel suck & blow genoemd? Ik hoorde hem laatst in Amsterdam en hij deed dat zo mooi. Volgens mij had het gros van de mensen niet in de gaten hoe bijzonder dat was.

Die sound begin ik steeds meer onder de knie te krijgen. Ik plaats wel mijn onderlip iets anders op mijn mondstuk. Dat is dan waarschijnlijk om die grotere aperture te krijgen waar LJ het over had. Het blijft wel heel lastig om gelijk het begin die toon goed te krijgen en vast te houden. Ook boven de F2 probeer ik het niet meer, want dan klinkt hij niet meer heel mooi. Maar Vloeimans schakelt bij de hoge registers vaak ook over naar weer een andere sound. Wel ontzettend leuk om zo aan een nieuwe techniek te werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 aug 2008 22:31 

Volgens mij moet je gewoon de opening van je lippen watgroter maken dan normaal, ik heb alleen wel begrepen dat dit niet heel erg bevorderlijk is voor je hogere register, en dat de kans erg aanwezig is dat je niet meer goed in de kern van de noot gaat spelen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur