trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe hoog kunnen jullie spelen en hoe lang spelen jullie al?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 09:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 67  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2006 15:11 

Zo zie ik het ook.

Over de laatste alinea kan ik niet oordelen (gelukkig).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2006 15:50 

Als ik zeg apetruukjes zal wel heel het forum over mij heenvallen :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2006 16:12 

camel schreef:
Als ik zeg apetruukjes zal wel heel het forum over mij heenvallen :P

Ik wil er best over vallen, maar dan moet je wel even uitleggen wat je ermee bedoeld ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2006 16:16 

Yamahaddatdangezegd schreef:
Als de mensen niet in de gaten hebben dat je een hoge passage aan het spelen bent, klopt er iets niet met de manier waarop je die speelt, of (in het geval dat je versterkt speelt) je geluidsman is slecht.

Een hoge noot moet (in de lichte muziek althans) stralen, niet piepen. Met het gevaar dat ik vanaf deze post als verwaand te boek sta: áls ik een G3 raak, dan heeft ook echt iedereen hem gehoord. Gepiepte G3's zijn in de meeste situaties nutteloos, en dan kun je dus inderdaad beter een G2 fatsoenlijk spelen.

Helemaal mee eens!
Hoewel de uitdaging blijft om die g3 wèl hoorbaar te spelen.
Ik ben op dit moment behoorlijk bezig mijn hoogte bij te schaven, veel met lipbindingen werken en zo. Mijn leraar heeft daar vooral veel plezier van de laatste weken en nu wil hij mij het ook meer laten doen!
Ondanks zijn niet zo beste gezondheid van dit moment raakt hij alles wat hij maar wil en snoeihard! Zover ben ik nog lang niet (als ik er ooit kom) maar ik merk in elk geval vooruitgang!

Verder wil ik nog kwijt dat er iets mis is met het muziekonderwijs in Limburg. Ik lees hier posts van beginnende trompettisten (ik bedoel trompettisten die pas 3 tot 5 jaar spelen) die met gemak tot in het 3e oktaaf spelen. Dat is in Limburg een zeldzaamheid, althans in de verenigingen waar ik wel eens meespeel. Petje af dus!

Misschien zit er in Limburg minder talent! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2006 22:14 

baszz schreef:
HJ je slaat voor mij de spijker op z,n kop.
In de band waarin ik zit kan ik een van de zangeressen niet aan haar verstand brengen dat een hoge noot moeilijk te spelen is, het enige wat ze vraagt of ik nog hoger en HARDER spelen kan... ik zeg NOPE!!! dat kan ik niet, zit ze me vol verbazing aan te staren.
.

was dit niet sarcastisch bedoeld van haar?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2006 22:24 

Minder talent weet ik niet. Maar misschien wordt er anders opgeleid. Ik weet wel dat de lichte muziek boven de rivieren veel populairder is dan hier. Misschien wordt hier meer aan techniek of toonvorming gewerkt. Ik kon pas na 8 jaar iets in het 3e oktaaf spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2006 22:40 

Kerkradenaar1988 schreef:
Ik kon pas na 8 jaar iets in het 3e oktaaf spelen.

Ik ben bang dat de mensen zich hier en daar nog wel eens een oktaafje vergissen of overschatten. Zeg het maar.

Ik kon zelf na een jaar of vier boven de hoge C spelen en ben toch ook gewoon in Limburg opgeleid. Ik denk dat de verschillende regio's niet erg veel van elkaar verschillen. Bovendien geef ik als Limburger nu gewoon in het Noorden les. De ene leerling speelt na een jaar al boven een hoge C, de ander haalt het nooit, heeft niks met regio of opleiding te maken.

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 mei 2006 22:45 

Met het gevaar dat ik vanaf deze post als verwaand te boek sta: áls ik een G3 raak, dan heeft ook echt iedereen hem gehoord. Gepiepte G3's zijn in de meeste situaties nutteloos, en dan kun je dus inderdaad beter een G2 fatsoenlijk spelen.

Good for you, maar dat is uiteraard niet meer dan logisch. Aan de andere kant, als er een G3 staat moet je die ook spelen. Een G2 is nog lang geen G3, en die staat er ook niet voor niks, beter maar even proberen dan iedere keer naar de G2 teruggrijpen anders leer je hem nooit spelen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 532 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 67  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur