trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Geen Super C op mijn lipjes?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 08:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 128 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2008 23:54 

marnix schreef:
Trompettor schreef:
marnix schreef:
Trompettor schreef:
Ik heb onlangs wel een paar concerten gedaan met een vette F3 tot A3.
Maar zoals Karel al eerder stelde: ik ben heel erg benieuwd naar jouw vette F3 en A3.

Vette F3 zou je van me kunnen horen, die a3 was erg uitzonderlijk, maar reikte wel met volle klank goed hoorbaar over het orkest.

Als ik een opname (met band/orkest) weet te bamachtigen waar ik zo'n noot speel, ben jij , marnix, de eerste die hem op msn zal ontvangen.

Mijn vaste bereik gaat tot de E3 maar de rest van de noten op de balk zijn afzonderlijk vet.

Waarom per msn? Youtube met een linkje hier, en iedereen kan er van genieten.

Sure,

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2008 11:24 

Citaat:
Ik ken maar heel weinig trompettisten in mijn buurt die een C4 kunnen spelen. En met dat bedoel ik dat ze hem ook echt spelen als daar om gevraagd wordt in de muziek. Dat aantal kan ik op 1 hand tellen.

Dat bedoel ik natuurlijk ook. Maar proberen doet iedereen op z'n tijd, dat wilde ik maar zeggen.
Ik weet trouwens niet of ik ooit iemand naast me heb gehad die een C4 echt goed heeft gespeeld. Ik herinner me wel Wim Both die gefrustreerd over een F3 die niet wilde, dan maar een oktaaf hoger speelde.Yep, een F4, en die was hard, vet en raak.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2008 13:38 

Nu gaat het topic voor mijn gevoel weer een andere kant op.

Ik heb op mijn bobby shew met BR 43wes mondstuk problemen om een g3 te spelen, hij vaker naar een valse a3 of iets fiserigs schiet dan een g. (de g kost extra veel moeite, hij komt alleen op goede dagen)

Als ik de Van Laar van mijn buurman trompettist pak, vlamt hij er gewoon uit.

Dus het kan zo zijn dat jouw combinatie van trompet/mondstuk ervoor zorgt dat je C4 er niet uit komt.

(ps voor de highblowers: ik kan een c6 op mijn trompet fluiten, ben nu op vakantie zal wel een filmpje op utube zetten als ik terug ben)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2008 13:44 
Moderator

UUNK schreef:

(ps voor de highblowers: ik kan een c6 op mijn trompet fluiten, ben nu op vakantie zal wel een filmpje op utube zetten als ik terug ben)
:mrgreen: 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2008 18:26 

Ruli schreef:
vlgs mij gaat dit niet op voor amateurbands, iemand die daar de hoge noten kan spelen wordt automatisch lead... aan z'n partij af te lezen tenminste.

Ik had moeten zeggen: "in het ideale geval speelt degene met de beste leadcapaciteiten lead". Helaas is het in veel amateurbands zo dat degene met de meeste testesteron lead speelt. Jammer jammer.

Ruli schreef:
..dan timed ie ook beroerd als ie 2e zou spelen, schiet je ook weinig mee op als dan ook nog eens alle hoge noten niet of nauwelijks gespeeld worden.

Hier ben ik het heel erg niet mee eens. Zeker in amateurbands is het belangrijk dat iemand met een goede timing lead speelt, ook al komt hij of zij niet hoger dan een c2. De timing van de lead wordt als het goed is overgenomen door de rest. Als de lead goed speelt kan de rest van de band, door goed te luisteren, daar iets van opsteken.

Trompettor schreef:
Vette F3 zou je van me kunnen horen, die a3 was erg uitzonderlijk, maar reikte wel met volle klank goed hoorbaar over het orkest.

Een A3 gaat ook nog wel over het orkest heen als je hem op blokfluit speelt, in dat register zit verder niks. Als de rest van het orkest nooit luider dan mf speelt, zoals bij veel amateur harmonieën en fanfares het geval is, zegt het zelfs nog minder.
Ik ben dus erg benieuwd naar het Youtube filmpje dat je hier gaat posten. Laten we er tot het zover is maar over jouw vette hoge noten zwijgen.

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2008 22:48 

Goed, maar dit ging om de eindnoot in het stuk : The incredibles.
Geen idee welk arrangement. Maar Daar staan 3 FFF op het eind, die ook zeker wel gespeeld werden.

Ik zeg ook niet dat ik een goeie lead trompettist ben op dit moment, dat verwacht ik ook helemaal niet van mezelf.
Maar af een toe een nootje pikken in een ander register is wel een leuk.
Een ander vind er niets aan.

Ik ga proberen volgend optreden te laten filmen, en maar hopen dat ik een vet nootje kan spelen op dat moment ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2008 08:03 

Trompettor schreef:
Maar Daar staan 3 FFF op het eind, die ook zeker wel gespeeld werden.

Daar heb je hem al... F3... ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jul 2008 08:29 

Trompettor schreef:
Ik ga proberen volgend optreden te laten filmen, en maar hopen dat ik een vet nootje kan spelen op dat moment ;)

Speel 't dan op je slaapkamer, in je eentje.... horen wij ook wel 'wat' het is:D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 128 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur