trompet.nl > forum > Toon onderwerp - ademsteun houden
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 18:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2008 00:44 

Trompettor schreef:
Ik dnek wat meneer hierboven met screamen bedoelt, piepen is.
mjah zonder dat forceren kan een C3 makkelijk aan het begin van een sessie en niet meer aan het eind. conlusie = uithoudingsvermogen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2008 07:27 

Mischa schreef:
Trompettor schreef:
mjah zonder dat forceren kan een C3 makkelijk aan het begin van een sessie en niet meer aan het eind. conlusie = uithoudingsvermogen.

Klopt...en lucht eronder blijven houden. Als je lucht goed zit dan neemt je uithoudingsvermogen onevenredig veel toe. Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan hoor, maar het is wel goed om te weten en afentoe gedurende een sessie bewust te bedenken hoe het met de lucht zit.

En een C4/E4 piepen? Dat wil ik wel eens zien dan. Zelfs piepen vind ik bizar voor iemand die kort speelt en aan het einde van een sessie geen C3 meer kan halen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2008 10:26 

Jens schreef:
Mischa schreef:
Trompettor schreef:

Klopt...en lucht eronder blijven houden. Als je lucht goed zit dan neemt je uithoudingsvermogen onevenredig veel toe. Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan hoor, maar het is wel goed om te weten en afentoe gedurende een sessie bewust te bedenken hoe het met de lucht zit.

En een C4/E4 piepen? Dat wil ik wel eens zien dan. Zelfs piepen vind ik bizar voor iemand die kort speelt en aan het einde van een sessie geen C3 meer kan halen.
mjah tis gewoon een C3 blazen en dan hop extra gas geven. knal je zo een octaaf omhoog, maar nut heeft het niet... uiteraard niet accuraat en ik heb dan ook zonder stemapparaat geen idee welke noot ik hit hoor... En obviously enough is dat ook geen dagelijkse koek, maar op goede dagen kan bijna alles :P.
speel overigens nu bijna een jaar (december).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2008 14:33 

Ik zeg, speel elke dag 4 uur en je bent binnen de korste keren de nieuwe Maynard :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2008 14:50 

cees schreef:
Ik zeg, speel elke dag 4 uur en je bent binnen de korste keren de nieuwe Maynard :?
waar kan ik tekenen :lol: ...?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2008 15:04 

Mischa schreef:
cees schreef:
waar kan ik tekenen :lol: ...?

Bij deze dan... :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2008 07:34 

Mischa schreef:
mjah tis gewoon een C3 blazen en dan hop extra gas geven. knal je zo een octaaf omhoog, maar nut heeft het niet... uiteraard niet accuraat en ik heb dan ook zonder stemapparaat geen idee welke noot ik hit hoor... En obviously enough is dat ook geen dagelijkse koek, maar op goede dagen kan bijna alles :P.
speel overigens nu bijna een jaar (december).

Echt niet om te zeuren hoor, maar als je niet weet welke noot je raakt kan ook op goede dagen niet alles. Vaak worden er posts gedaan van ik hit een C4 en in jouw geval dus zelfs een E4...Vaak weten mensen niet waarvandaan ze tellen en blijkt de C4 ineens een C3, en los daarvan, je bereik is een gedeelte van je spel wat je controleerbaar kunt inzetten en op een muzikale manier kunt gebruiken. Dan blijven er bar weinig echte highblowers over...Maar goed, als je echt binnen een jaar al een nette C3 blaast en met gas daarboven kan piepen vind ik het al bizar snel bereikt.

Profiel  

Berichttitel: Re: ademsteun
BerichtGeplaatst: 14 okt 2008 14:58 

Ruli schreef:
erikveldkamp schreef:
....Maar het no-pressure systeem is een fabeltje uit het verleden. .....

Is dit echt zo of zijn de meningen daar nog over verdeeld?

Ik heb het in een grijs verleden ook moeten doen, wát een ellende...
En wie zou er zonder druk WILLEN spelen?
Dat klinkt toch nergens naar?
Dat non-pressure spelen gaat niet uit van klank maken en dat is naar mijn mening nooit goed.
Bovendien klinkt het waardeloos als je er mee bezig bent en dát komt je zelfvertrouwen
ook bepaald niet ten goede.
Als je op de juiste wijze trompet leert spelen is non-pressure studeren nergens voor
nodig, sterker nog, je gaat er naar mijn mening op achteruit.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur