Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18 Berichten: 1160 Woonplaats: De Zeeuwse kust
Wat je merkt als je die zgn. drie stappen inademing (laag, midden, hoog) doet is dat je leert om je volledige longinhoud te benutten. Niet dat je altijd zo vol moet inademen, maar je leert het gevoel goed kennen. Voordat ik ga studeren doe ik vaak (niet altijd) de drie stappen ademhalingsoefeningen. Ik merk dan dat ik dan veel beter m'n adem gebruik tijdens het spelen.
Geregistreerd: 25 feb 2002 13:16 Berichten: 98 Woonplaats: Groningen
Dat ademen zonder trompet is goed om het gevoel weer snel te pakken te krijgen.
Wat ik ook merk als ik mezelf via de 3 fasen helemaal vol met lucht laat lopen is dat je buikspieren wel behoorlijk moeten werken om al die lucht er weer uit te persen.
Het voordeel is wel dat je helemaal op lucht gaat spelen. Als je dan niet teveel met je mondstuk gaat drukken gaat het lekker.
Als je snel moet ademen lukt het nooit om helemaal vol te lopen. Voor tuttis waarvoor je even een paar maten rust hebt kun je de 3 fasen wel goed gebruiken en je helemaal vol laten lopen eventueel ook nog door de neus.
Menno Daams gaf mij eens als tip dat ik mn bekken nog iets moest kantelen om tot een goede ademsteun te komen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen