trompet.nl > forum > Toon onderwerp - High notes
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 08:47 

erikveldkamp schreef:
Dan hebben ze toch niet goed les gehad als ze niet hoger konden als een G2. Mijn muziekschool leerlingen die diploma A hebben spelen al een G2 met de beugel in... :lol:

Na 5 jaar trompet te spelen kreeg ik mijn beugel en dat veranderde enkel de embouchure. C3 spelen bleef perfect gaan. Ik kan mij echter niet herinneren hoe lang het duurde voor ik C3 kon spelen vanaf mijn begin maar ik denk niet dat dat zeer lang was.

Ik ken wat wel trompettisten die niet boven G3 geraken maar dat heeft dan te maken met hun leeftijd of de leeftijd waarop ze met trompet zijn begonnen.

Laatst bijgewerkt door Johanb op 30 jun 2009 08:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 08:48 

delano schreef:
Eigenlijk snap ik niet zo goed wat jullie willen.

Ik wil helemaal niets. Ik opperde alleen maar de stelling dat de meeste trompettisten liever het EMBOUCHURE hebben van Wayne Bergeron dan die van Ack. Dan begin jij over de muzikaliteit van Ack, waar ik het dus helemaal niet over had. Dit topic ging namelijk in 1e instantie over het bereik tot G3.

Maar om je gerust te stellen, Ack heeft ook een groot bereik. Toen hij 2 jaar geleden even mijn Oiram trompet teste, was zijn 1e noot een D3... :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 08:50 

Johanb schreef:
Na 5 jaar trompet te spelen kreeg ik mijn beugel en dat veranderde enkel de embouchure. C3 spelen bleef perfect gaan. Ik kan mij echter niet herinneren hoe lang het duurde voor ik C3 kon spelen vanaf mijn begin maar ik denk niet dat dat zeer lang was.

Ik ken wat wel trompettisten die niet boven G3 geraken maar dat heeft dan te maken met hun leeftijd of de leeftijd waarop ze met trompet zijn begonnen.

Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp helemaal niets van dit verhaal!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 08:53 

G3 moet dus die G2 worden waar het over ging dus op dat gebied ligt het volledig bij mij :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 jun 2009 10:20 

Vond de eerste reactie van Roel erg goed; Als er hoog gepiept wordt op de trompet hoor ik meestal liever de merel achter in de boom !! Hoe het komt weet ik niet maar velen lijken iets te hebben met hoog spelen, de aandacht voor de andere kant van het bereik is veel minder. Lage noten worden door collega amateurs vaak lelijk en vals gespeeld (omdat het laag is vaak te laag geintoneerd). Ook hier past het verhaal van Roel !! Zelf kan ik (als ik genoeg oefen) doorgaans wel incidenteel een mooi klinkend c3 of d3 spelen, en gezien mijn leeftijd (63, alhoewel Ack......) talent (matig) en mondstuk (yam 17gp) ben ik daar wel tevreden mee. Ik ga er maar van uit dat als ik de uitersten van mijn bereik oefen (bijv hoog tot f3) dat ik dan tot c3 in de praktijk draaglijk kan spelen. Maar als het niet mooi kan laat ik het weg

Profiel  

Berichttitel: Hè wat?
BerichtGeplaatst: 01 jul 2009 23:00 

camel schreef:

Een trompettist die niet boven een g2 uitkomt, beheerst iets dermate slecht, dat het geen fantastische muzikant is. Kan wel heel muzikaal zijn. Dat wel.

Present :D !

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2009 19:07 

Citaat:
Present !

ik sluit me aan!!! :lol: :lol:

hoewel ik sterke vorderingen maak.

er is nog hoop Theo :D

ik heb me bijzonder gefocussed op de hoge noten en nu ik dat niet meer doe speel ik relaxter en ......hoger.....
maar tot een G2 spelen is niets mis mee...zolang je er maar plezier aan beleefd.
en je geen broodblazer bent want dan is het allemaal iets vervelender.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2009 18:41 

erikveldkamp schreef:
delano schreef:
Dan verkeer je in ieder geval in relaxed gezelschap, geen noodzaak om je luchtpijp door je mondstuk heen, je trompet in te peristalteren.

Dat zou ik sowieso niet doen. Hoog spelen heeft niets met veel lucht te maken, hoe hoger je speelt, hoe minder luchtmassa je nodig hebt. Daarentegen heb je wel sterke mondspieren nodig (en een constante luchtstroom/luchtdruk).

Ik denk dat veel mensen hun eigen manier (noem het truc) hebben om zich in het hogere register te bevinden, maar om nu te stellen dat het niets met veel lucht te maken heeft vind ik didactisch niet verantwoord op deze site...

http://hellotrumpet.com/
http://www.capitalhorns.nl/
http://www.luchtmachtkapel.nl/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur