Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
HJ
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 jun 2007 09:25 |
|
|
snader schreef: HJ schreef: Lijkt me een mooie taak voor een moderator, toch? heeft dit forum er een? Jawel, maar volgens mij heeft deze software niet die mogelijkheid.  Meer off topic als dit kunnen we toch al niet meer gaan, dus ik ga maar een beetje door. Ik dacht dat een moderator aan de andere kant van de lijn altijd nog kan ingrijpen als het te gemeen, vulgair of wat dan ook wordt. Wie is dan de moderator? Citaat: Verder is dat "bitter" wat ik zei denk ik wat te sterk geformuleerd, misschien had ik het bij "nuchter" moeteh houden hoewel dat weer wat te zwak is. En ik vind het ook zeker een waardevolle discussie trouwens. 
Ik zie dit forum toch een beetje als informatievoorziening. Toevallig komt dit onderwerp nu ter sprake. Ik vind het wel nuttig om potentiële trompettisten te laten lezen wat een eventueel toekomstperspectief is. Het is gewoon supersimpel: als je gelukkig wordt van het maken van muziek op een trompet, dan moet je dat doen, wat iemand ook zegt. Doe je het niet dan verzuur je. Ik krijg wel eens mensen op les die op hun veerstigste verzuchten dat ze het jammer vinden dat ze niet hebben doorgezet om wat voor reden dan ook. Wie ben ik dus om iemand te zeggen dat-ie het niet moet doen. ik probeer wel een realistisch verhaal te houden. Van de tien trompettisten met talent vindt er misschien één emplooy. De rest kan hooguit lekker blijven spelen en zal wellicht gedwongen zijn een andere baan te zoeken. Dat betekent zeker niet dat je het dan maar moet laten. Je kunt ook via een omweg allerlei projekten starten en toch op het hoogste niveau met muziek bezig zijn. Ik ken best wat consultants, artsen en verzekeringsagenten, die met goeie bands tourtjes maken. Voor de rest verdienen zij de kost met hun vak. Nadeel daarvan kan weer zijn, dat zij niet gedwongen zijn hun brood met spelen te verdienen, en daarom heel makkelijk onder de prijs gaan spelen. Dat gebeurt nl. ook nog eens een keer heel erg vaak. Kortom, het is gewoon een lastige business. Ben je gek van je trompet dan go for it. Dat is de enige manier.
Bert
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
snader
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 jun 2007 09:41 |
|
|
HJ schreef: Meer off topic als dit kunnen we toch al niet meer gaan, dus ik ga maar een beetje door. Ik dacht dat een moderator aan de andere kant van de lijn altijd nog kan ingrijpen als het te gemeen, vulgair of wat dan ook wordt. Wie is dan de moderator?
In ieder geval Dehaanmuziek en baszz.
Mooie post verder, honderd procent mee eens. 
|
 |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 jun 2007 14:20 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
snader schreef: HJ schreef: Meer off topic als dit kunnen we toch al niet meer gaan, dus ik ga maar een beetje door. Ik dacht dat een moderator aan de andere kant van de lijn altijd nog kan ingrijpen als het te gemeen, vulgair of wat dan ook wordt. Wie is dan de moderator? In ieder geval Dehaanmuziek en baszz. Mooie post verder, honderd procent mee eens. 
Vanavond zal ik hem splitsen! Als Baszzzzzzz of Chase me niet voor is.
Als jullie een goede titel bedenken voor dit topic..................?
Ik begrijp zelf al niet eens waarom er hiervoor een appart topic gestart moest worden, dat had ook al in het eerdere topic van Rieksz gepast.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
nielsmarchal
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 jun 2007 14:38 |
|
Geregistreerd: 23 okt 2002 14:54 Berichten: 328 Woonplaats: Heerhugowaard
|
|
suggestie titel:
Muzikant worden of loodgieter????
greetzzz
_________________ HvL 5
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
diederik
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 jun 2007 15:45 |
|
 |
| Moderator |
 |
Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52 Berichten: 2388 Woonplaats: Hoek van Holland
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 jun 2007 16:45 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
diederik schreef: Titel: perspectief musici conservatorium lees het artikel van Winnie Sorgdrager (weliswaar uit 2004) waaraan ik refereer (en lach met me mee) http://saxion.nl/over_saxion/persberichten/0000001065
Deze is het geworden, dus.
Ga rustig verder met de discussie....................
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 jun 2007 10:13 |
|
|
|
ik ga me proberen te mengen, zonder boos te worden, of zonder tere zieltjes te kwetsen.
enerzijds doe je een conservatoriumstudie omdat je een hart hebt voor de kunst. Anderzijds, net als bij elke studie, wil je daar later je geld in verdienen. Want het is een investering, en zoals bij elke investering, wil je die later uitbetaald zien worden.
De stelling: als je niet aan het werk komt, dan ben je geen topper" is natuurlijk een waardeloze kutstelling, gedaan door iemand die overduidelijk geen verstand van zaken heeft in dezen. Want het aanbod van toppers is nu eenmaal groter dan de vraag. Dat is een kwalijke zaak. En daarvoor zijn de ( tevele ) conservatoria verantwoordelijk. Hier komt dus een flinke dosis geluk, en ellebogenwerk kijken, en sommigen hebben dat wel, en sommigen niet.
En ik ben het helemaal met HJ eens: alle beroeps zouden moeten afspreken om niet meer onder de NTB tarieven te werken. Maar wie gaat zoiets opzetten?
Verder denk ik dat je als musicus ook een heleboel zelf kan doen. Ik ken mensen die gaan dirigeren, die starten ensembles op, gaan ernaast allemaal gerelateerde dingen doen. Je moet als musicus ook niet de dingen laten liggen, maar aanpakken wat er aan te pakken is. Dat hoeft zeker niet voor niks, maar klein beginnen is vaak een mooie leerweg, en daaruit kunnen de meest mooie dingen groeien.
Je toekomst heb je zelf in handen. Zo niet, dan doe je het niet goed.
Dat laat niet onverlet dat de gelijkenis met elk ander beroep wel degelijk opgaat: het zijn vakken, mensen die een opleiding hebben afgerond zijn beroeps, welk beroep dat ook is. En willen mensen kwaliteit dan moet daar beloning tegenover staan. Als je voor 20 euro een loodgieter kan krijgen, kun je er gif op innemen dat je over 3 dagen het 100 voudige moet betalen om de schade te herstellen. Zo drastisch is het met muziek niet, maar mensen krijgen waar ze voor betalen.
mijn bijdrage.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 jun 2007 10:40 |
|
|
camel schreef: Hier komt dus een flinke dosis geluk, en ellebogenwerk kijken, en sommigen hebben dat wel, en sommigen niet.
Ik geloof niet in geluk en ellebogenwerk in de muziek, dat werkt alleen maar tijdelijk. Door kwaliteit te leveren en hard te werken kom je veel verder. Mijn ervaring is dat als je les neemt van mensen die zelf ook goed in het vak zitten ze vanzelf jou wel een kans geven om ergens in te vallen. Of ze laten jouw naam wel ergens vallen als dat nodig is. Maar daarvoor moet je eerst aantonen dat je wat te melden hebt.
Toen ik nog in Zwolle studeerde had ik weinig goede contacten omdat die er niet waren, meteen nadat ik auditie had gedaan in Hilversum speelde ik in hetzelfde jaar nog in het Metropole Orkest, Skymasters, Dutch Jazz Orch. en nog een paar bands. Dat is dus geen geluk, maar gewoon je laten zien op de goede plek. Als je de kans dan krijgt om in te vallen, dan moet je die ook niet verprutsen anders schiet het nog niet op. Maar als je hard werkt en het nodige talent hebt krijg je altijd kansen om jouw kunnen te etaleren. Voor de een duurt dat misschien wat langer dan voor de andere, maar die kansen komen er wel.
|
|
| Omhoog |
|
 |