erikveldkamp schreef:
Het is niet gebruikelijk om je tong zo extreem naar voren te houden in een vaste stand. Dat is in het dagelijkse leven niet gebruikelijk en bij trompetspelen ook niet. Dat zegt zelfs Babh op zijn clinic. Ik denk dat op de hele aarbol misschien minder dan 1% TCE gebruikt dus noem ik het een exotische variant.
De manier waarop ik speel wordt ongeveer door 80 a 90% van de trompettisten gebruikt en daar zij de meeste methodes op gebaseerd. Niet dat dat altijd tot succes leidt overigens.
Jammer dat je je ergert op een discussie forum...

oei nu ben ik eens heeeeeeel benieuwd of ik op jouw manier speel....... Wil ik wel eens aan den lijve ondervinden. Ik kan niet zo hoog als jij, dus ik neem aan van niet, ik ben zelfs helemaal geen lead of jazz trompettist, zal dus wel niet. Ben ik me daar even exotisch ( en dat mijn bleke bast )
Ok vooropgesteld dat er zoiets als een standaard bestaat: je hebt mensen die echt iets anders nodig hebben om het te laten werken, dus voor die 20 á 30 procent is het fijn dat er zoiets is. Dat heeft niet alleen maar te maken met slecht les hebben gehad.
Ik speel btw zowiezo anders: want ik gebruik wel de bends die jij ergens eerder als nutteloos ervaarde.