trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Spelen van 1e Trompetpartijen van HaFaBra muziek
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2003 15:43 

nielsmarchal schreef:
FB schreef:
Bovendien: als een soprano partij er echt door moet komen is er altijd nog de sopsax partij. Een sopsax kan heel wat beter "gillen" dan een es-bugel/cornet.
Wat ik hiermee bedoel is: onze dirigent vindt de soprano's al "schel" genoeg en heeft liever een zo "warm" mogelijke klank op de es-cornet/bugel/picc. partij. M.a.w. ik kom inderdaad wel door.

nielsmarchal schreef:
FB schreef:
Bij de meeste trompet partijen (vooral de lagere afdelingen) wordt daarentegen veel van je uithoudingsvermogen gevraagd.
Ik bedoel hiermee "de Haske" stukken als "La Storia" (een echt toeterstuk) vergeleken met bijv. "Sunken Village" (begint met iets van 100 maten rust in een moderato 6/4 maatsoort).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2003 08:52 

fb schreef:
Ik bedoel hiermee "de Haske" stukken als "La Storia" (een echt toeterstuk) vergeleken met bijv. "Sunken Village" (begint met iets van 100 maten rust in een moderato 6/4 maatsoort).

Dan hebben we dus een verschil van studie gedrag denk ik. Ik denk toch dat een gemiddelde trompettist niet echt moe wordt van een stukje als La Storia. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2003 11:36 

Citaat:
Dan hebben we dus een verschil van studie gedrag denk ik. Ik denk toch dat een gemiddelde trompettist niet echt moe wordt van een stukje als La Storia. :lol:

Nee niet echt nee :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2003 14:41 

La Storia? Nooit van gehoord..........grappig trouwens dat bekvechten over welke partijen je moe maken. Een stevige vrijpartij, daar wordt je moe van!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2003 15:10 

ook een kwestie van oefenen? :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2003 12:10 

Jeroen you have got a point!! En dan komt er nog eens bij dat je ook daar een beetje conditie voor moet hebben. een trompettist moet dus ook een lichamelijk redelijke condtitie hebben denk ik?!?!?!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2003 12:35 

Je moet net genoeg conditie hebben om een biertje te kunnen heisen...en net genoeg om de volgende ochtend met een dikke kater weer je partij goed te kunnen spelen...that's all.

Veel lachen is erg goed voor de gezondheid overigens, dus ga vooral door met de deze discussie, ik lach me rot! Voel me per bericht gezonder worden :wink: :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 feb 2003 18:59 

ik speel (bijna) elke zaterdag met een kater 9:00 ´s morgens nou daar wordt je hard van hoor en alleen maar boven de balk weet je wel met die lead partijen en zang-stukken in de Big-band.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur