trompet.nl > forum > Toon onderwerp - The Wedge Breath
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 okt 2004 23:02 

Idd Erik, even reclame: onder andere Andy Haderer, Rob Bruynen, Joris Minten, Richard Didden, Dave Horler, Werner Janssen, etc., de 28e november in Maastricht, fort St. Pieter. 's Ochtends doet Andy ook, samen met collegae uit het land, een paar workshops!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2004 16:34 

Jongens bedankt voor de input !!!!!!!!!!!

Ben de laatste tijd wat aan het expirimenteren om tot de meest ideale ademsteun te komen om een goede projectie en bereik te bevorderen. Ik dacht misschien kan de wedge hierbij helpen. Alles wat kan helpen is altijd van harte welkom. Gisteravond in de bigband iets minder laag geademd als gebruikelijk maar dat ging niet erg lekker dus daarna maar weer laag ingeademd.

Btw: Heb trouwens ook het boek van Bob Findley binnen waar een paar goeie oefeningen voor de chops instaan gebaseerd op Caruso als ik het goed heb. Een aanrader. Wat betreft de ademsteun/support zegt hij dat deze constant kan blijven. Daar valt over te twisten.

Wat betreft Bobby Shew: kwam dat van de wedge een aantal keer tegen op internet en ben maar krijg er de vinger er tot nu toe niet achter.

Te gek Karel dat je een workshop bij Shew hebt gedaan en nog een handleiding hebt. Hou me van harte aanbevolen voor een kopietje. Heb je die wedge wel eens toegepast ? Wat kan er trouwens misgaan met de wedge als je het verkeerd doet. En kun je deze ook voor het normale bereik toepassen of is is alleen voor de hoge nootjes bedoelt.

Die workshop in maastricht :. Waar gaan die workdhops precies over en wie organiseert ze ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2004 18:33 

Geef me via een pb'tje even je adres door, dan stuur ik een kopie naar je op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 okt 2004 18:59 

Okeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2004 13:01 

Erik gebruik jij dan de joga complete breath ? Daar kun je in de laatste fase van de ademhaling ook met je schouders naar boven werken om zo de longen compleet te vullen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2004 13:14 

Nee, ik gebruik de meest simpele manier van ademhalen. Dus zo laag mogelijk inademhalen, het liefst via de neus. Al s ik hoge heftige passages moet spelen, haal ik gewoon meer adem. Ik heb vorige week gemerkt toen ik een week naast Andy Haderer stond en wij om en om lead speelden, dat hij veel meer projecteerde, daardoor hoor je hem minder als je er naast staat. Mijn geluid spreid wat breder uit en legt zo een soort dekentje over de band. Er is voor allebeide methodes wat te zeggen.

Ik vroeg Andy ernog naar en hij zei me dat ik dat ook niet hoefde om te zetten naar de Bobby Shew methode. De een heeft van zichzelf nu eenmaal wat meer compressie dan de ander. Hij klonk natuurlijk wel fantastisch maar ik heb ook nog nooit klachten gehad over mijn geluid... :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2004 13:48 

Dan sta ik liever naast jou in een big band :P

Goed om te horen dat je ook zonder de shew methode naast Andy Harderer kunt staan :lol:

Op wat voor instrument speelt hij eigenlijk ? Callichio ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2004 16:35 

Op het moment speelde hij op een Yamaha Xeno RGS waarvan de stempomp door Yamaha aangepast was, daarvoor had hij een Schilke X3.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur