kloppen die echt allemaal?
ik krijg die f2 en g2 b2 niet op 1 - 2
lijkt me ook sterk dat die 5 noten achter elkaar met dezelfde greep gespeeld kunnen worden.
_________________ ------------------------------------------------------------------- bij voetbal gaat het om de winst, bij muziek om gelijkspel
kloppen die echt allemaal? ik krijg die f2 en g2 b2 niet op 1 - 2 lijkt me ook sterk dat die 5 noten achter elkaar met dezelfde greep gespeeld kunnen worden.
ja ,die kloppen, in bindoefeningen heb ik ze ook zien staan, die moesten met 1 + 2
en ik krijg ze er wel uit, als ik een chromatisch loopje ernaar toe doe
_________________ Met een Van Laar is niets te zwaar.
Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55 Berichten: 1090 Woonplaats: Grootebroek
c-c1-g1-c2-e2-g2-(bes2)-c3-d3-e3-(f#3)-g3-etc.....
dit zijn de eerste 12 natuurtonen (1e is pedaal C, bes2 en F#3 zijn vals), en die kan je met de ventielen 1/2, 1, 11/2, 2, 21/2, of 3 tonen verlagen.
Nu kan je alles (tot G3) uitrekenen
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
Martijndelange schreef:
ja er worden hier en daar nog wel wat foutjes gemaakt, ga het gewoon zelf even uitzoeken en ga niet blindelings af op wat hier wordt gezegd.... no offence maar kijk het zelf ff na voordat je het post
Precies!
En zelf vind ik de methode van Rik Baars de beste!
Op die manier heb je al (bijna) alle hulpgrepen te pakken!
(En een beetje trompettist kan alles spelen zonder z'n ventielen te gebruiken, is slechts een kwestie van oefenen! )
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen