Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08 Berichten: 1845 Woonplaats: Groningen
Denk dat dat van mij kwam.. volgens Christian Steenstrup, een Deense trompettist die hier in Groningen een workshop heeft gegeven, verbetert het spelen met links ook de techniek rechts, omdat je dan veel bewuster bezig bent met de grepen en minder op de automatische piloot speelt als het ware.
ik ben ook links....maar speel gewoon met rechts. Nu kan ik met rechts veel sneller bewegen dan met links...dus gewoon oefenen. Trouwens...toen ik mijn trompet kreeg wou ik eerst wel met links gaan spelen...maja toen was er mijn muziekleraar die zei: WAT DOE JIJ DAN?!..haha daarna nooit meer gedaan
Geregistreerd: 26 jun 2006 11:23 Berichten: 2 Woonplaats: Landgraaf
Ik ben enorm linkshandig,
Ik speel gitaar linkshandig maar trompet speel ik rechtshandig omdat toendertijd zo ging.
Het zit er gewoon ingebakken.
Ik merk wel dat ik niet zo vingervlug ben op de ventielen als een rechtshandige.
Momenteel speel ik op een Stomvi elite en die ventielen lopen best zwaar tov. een Bach stradivarius.
Misschien moet ik eens kijken of er lichtere veren in kunnen.
Ik ben sinds een paar maanden aan het oefenen met links. Het is leuk om eens iets anders te doen en je weet nooit wanneer het eens van pas kan komen...
Geregistreerd: 22 jan 2006 21:54 Berichten: 496 Woonplaats: Kerkrade
Girlpower schreef:
Ik ben sinds een paar maanden aan het oefenen met links. Het is leuk om eens iets anders te doen en je weet nooit wanneer het eens van pas kan komen...
Ik hoop voor je dat dat nooit van pas komt..
_________________ They call it a wind instrument for a reason!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen