harpje schreef:
Ik ga er vanuit dat de 2e of 4e partij die noot niet zo hoog heeft staan maar hem uit zichzelf zo hoog eruit knalt en over de lead heen gaat. Waarom zou je dat doen? Kijk dat je zo iets op repetities doet is tot daar aan toe maar toch niet met een serieus concert. Misschien ben ik wel te serieus hoor, kan

Als 2e trompettist moet je je dikwijls gedurende heel het stuk reeds gefocused zijn op en op je tellen passen zodat je onder de lead blijft. Waarom zou je mits afspraak je niet mogen uitleven op een slotakkoord indien dit past in het stuk.
Citaat:
Eigenlijk vind ik dat een belediging voor de lead.
Deze opmerking vind ik zwaar overdreven. Om lead te spelen moet je consistent over een goed embouchure beschikken. Dat wordt sowieso wel geapprecieerd en gewaardeerd door andere bandleden die beseffen welke moeite dit kost.
erikveldkamp schreef:
Als een 2e trompettist zonder dat ik het van tevoren weet over mij heet gaat knallen dan wordt ik niet blij en zal ik hem dat ook laten weten.
Natuurlijk doe je dit niet als beroeps, want je wordt veronderstelt je in je job je professioneel te gedragen.
Maar niet iedereen heeft het genoegen om dit als job te kunnen uitoefenen. Soms wil men even 'uitblazen' als ontspanning na de dagtaak.