trompet.nl > forum > Toon onderwerp - de vloeimans-sound, hoe doen we dat??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 16:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2007 18:28 

cees schreef:
Dit is wel ongeveer de strekking. Alleen is het belangrijk dat je nog wel kern, sound en projectie houdt. Dus er wel voor zorgen dat je nog steeds vanuit je middenrif speelt!

Helemaal mee eens. Dit is erg belangrijk. Een grotere aperture moet altijd gecompenseerd worden met meer lucht.
Ruli schreef:
LJ Ik begreep dat jij een PRANA de deur uit deed... kan nu wel een beetje raden waarom

Dat klopt. Ik heb een B2M met prana backbore op marktplaats staan. Dit kan een goed mondstuk zijn om je sound te veranderen richting 'Vloeimans'. Over de prijs voor een trompet.nl'er kunnen we praten.
@Ruli: Ik heb momenteel vrij veel Monette 'apparatuur', deze gebruikte ik niet zo vaak, maar ik gebruik nog wel eens een B4 prana 88, als het echt luid moet (bv.bij de fanfare met een nieuw compositie van Marc van Delft.... :D ).

Ik dacht dat ik Vloeimans ook wel eens op een Monette heb zien spelen, maar recent in Vrije geluiden weer niet...? Wie het weet mag het zeggen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2007 19:54 

Enige tijd geleden toen er door het Metropole orkest een 3 luik over Rogier van Otterloo werd uitgevoerd in het Muziekgebouw a/h IJ was Vloeimans ook te gast.
Het was niet de eerste keer dat ik hem live zag. Maar die keren dat ik hem zie/hoor spelen krijg ik het gevoel dat ik moet janken, zo mooi vind ik het.
Met name die klank van hem, die gaat bij mij door merg en been... ik vind het echt heel erg mooi wat ie doet.. En als ik hem dan zie performen, dan is het compleet.... heel mooi vind ik het!

Ik bedacht me dat ik Vloeimans niet zozeer een muzikant vindt. Hij is voor mij meer een kunstenaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2007 14:25 

L J schreef:
Ik dacht dat ik Vloeimans ook wel eens op een Monette heb zien spelen, maar recent in Vrije geluiden weer niet...? Wie het weet mag het zeggen...

Volgens mij niet.
Hij speelde daarvoor op een Straub.
Ik vind het altijd zo jammer dat mensen hun sound metteen in hun uitrusting gaan zoeken. Op een 'normale Bach' met een 3c of 7c ofzo kan Eric nog steeds zo spelen denkik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2007 14:52 

cees schreef:
L J schreef:

Volgens mij niet.
Ik vind het altijd zo jammer dat mensen hun sound metteen in hun uitrusting gaan zoeken. Op een 'normale Bach' met een 3c of 7c ofzo kan Eric nog steeds zo spelen denkik.

Klopt, hij speelde tot ongeveer een jaar geleden op een Straub Ex-G ML trompet, hij heeft die in de kast gestopt toen hij kennis maakte met ik meen de B8...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2007 15:09 

Peter Amersfoort schreef:
Enige tijd geleden toen er door het Metropole orkest een 3 luik over Rogier van Otterloo werd uitgevoerd in het Muziekgebouw a/h IJ was Vloeimans ook te gast.
Het was niet de eerste keer dat ik hem live zag. Maar die keren dat ik hem zie/hoor spelen krijg ik het gevoel dat ik moet janken, zo mooi vind ik het.
Met name die klank van hem, die gaat bij mij door merg en been... ik vind het echt heel erg mooi wat ie doet.. En als ik hem dan zie performen, dan is het compleet.... heel mooi vind ik het!

Ik bedacht me dat ik Vloeimans niet zozeer een muzikant vindt. Hij is voor mij meer een kunstenaar.

heeeeelemaal mee eens!!!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2007 16:02 

baszz schreef:
cees schreef:
L J schreef:

Volgens mij niet.

Klopt, hij speelde tot ongeveer een jaar geleden op een Straub Ex-G ML trompet, hij heeft die in de kast gestopt toen hij kennis maakte met ik meen de B8...

Custom Oiram, heet de V-flow (v=vloeimans)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2007 18:47 

cees schreef:
L J schreef:

Volgens mij niet.

vlgs mij had LJ het over zijn mondstuk.... :roll:
Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jul 2007 19:16 

Ja, ik had het over het mondstuk. Bedankt Ruli. Ik wist dat ik het ergens had gezien.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur