Dehaanmuziek schreef:
Je zegt al dat je je schaamt en ik wil je niet nog dieper de schaamte inhelpen, hoor, maar als je hafabra d hebt zou je toch wel een maatsoort moeten kunnen herkennen!
Of stellen die examneisen tegenwoordig helemaal niets meer voor?
De tip om een drummer te laten helpen is wel een hele goeie, als je er echt niet uitkomt.
tja, ik weet dus niet precies hoe het zit met die hafabra examen eisen,
ben zelf na A gestopt, toelaating voor B wel gehaald, en verder gegaan met dat soort examens als drummer, 4 of 5 examens gedaan, alles gehaald, maarjah, als drummer ben je iets meer met ritmes bezig.
maar je zou inderdaad je leraar kunnen vragen, eerst wat uitleg over maatsoorten, dan over hoe je ze kan herkennen. en iedere les 2 of 3 min met een cd oefenen, maatsoort herkennen, en gewoon hardop meetellen. na een paar keer kan je wat vreemdere maatsoorten erin gaan gooien, heeft mij geholpen om me ritmegevoel te versterken.
kan nu bijna altijd binnen een maat precies zeggen waar de tel zit, en in 2 maten(of 1 volledige maat) zeggen wat de maatsoort is. natuurlijk niet altjid, 17/8 en dat soort dingen zijn lastiger, maar goed, die komen ook minder vaak voor!