trompet.nl > forum > Toon onderwerp - lage noten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2009 22:30 

Ik denk dat Kerkradenaar gelijk heeft, mijn post boven was ook licht ironisch bedoeld.
Overigens is is de g boven de lage c de gemakkelijkste noot op de trompet (volgens de Cat Anderson methode) en dat zou dan ook moeten gelden voor de f en lager.
Als je moeite hebt met deze noten is er grondig iets mis met je embouchure.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 mei 2009 23:28 

Dat scheelt volgens mij toch per persoon, op mijn gitaarspelende klas ging de tromept ook rond, de ene speelde ene lage C de andere een G boven de balk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 mei 2009 07:53 

Dat scheelt inderdaad per persoon, maar het zet geen zoden aan de dijk om iemand die al geruime tijd bezig is op de trompet te vergelijken met een groep die voor het eerst (neem ik aan) geluid uit dat ding probeert te krijgen. De midden G en F zijn gewoon heel gemakkelijke tonen, als je die er na relatief lange periode er niet goed uitkrijgt is er iets mis.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 mei 2009 12:09 

delano schreef:
Dat scheelt inderdaad per persoon, maar het zet geen zoden aan de dijk om iemand die al geruime tijd bezig is op de trompet te vergelijken met een groep die voor het eerst (neem ik aan) geluid uit dat ding probeert te krijgen. De midden G en F zijn gewoon heel gemakkelijke tonen, als je die er na relatief lange periode er niet goed uitkrijgt is er iets mis.

nee, als je al geruime tijd hier op t forum rond loopt en vaak post en doet alsof je er íets van af weet, maar nog nooit een pedaal f hebt gespeeld... dan is er iets mis. :wink:

Profiel  

Berichttitel: Re: lage noten
BerichtGeplaatst: 27 mei 2009 15:03 

Kerkradenaar1988 schreef:
trompet1990 schreef:
Ja eens iets anders :P
ik ben al een hele tijd bezig om die lagen noten er goed uit te krijgen. Ik bedoel de noten onder de lage c. De problemen beginnen al bij de F. Heeft iemand nog tips om deze te spelen?
Mooi zullen ze nooit klinken. Maar ik moet ze stemmend krijgen.

Volgens mij bedoel je dat je problemen hebt om de noten beneden de lage c goed te laten klinken, maar dat de problemen al beginnen bij de f erboven?

Ik bedoel de F onder de balk.
Ik gebruik inderdaad de methode van James Stamp, mijn leraar heeft mij deze studie gegeven. Je kan inderdaad stiekem de F met 1-2-3 spelen en dan de 3e pomp uitschuiven, maar het kan ook gewoon met de 1e ventiel. Alleen ik vind het zo moeilijk. Ook beweert mijn leraar: Hoe lager je kan spelen, des te beter het in de hoogte kan. Ook kwa embourchure is fijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 mei 2009 15:06 

Je kan ook proberen de F# en G boven de pedaal F met 2 en los te spelen. Eerst een lagen g met 1-3, dan los. Zo krijg je het gevoel van de pedaal tonen.

Verder: Gebruik veel lucht en zet je keel en mond goed open. Zonder genoeg lucht krijg je de noten nooit mooi.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 mei 2009 15:55 

Op pagina 37 van Fitness for Brass staat e.e.a. perfect uitgelegd door grootmeester Damrow.
Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 mei 2009 18:04 

Ik moet toegeven dat ik het superieure intellect van Cees nodig had om te begrijpen dat de problemen van de aanstichter van dit alles bij de pedaal f beginnen. Was ik inderdaad niet opgekomen. Het is overigens dan wel raar om te stellen dat je problemen hebt onder de lage c en dat dat AL begint bij de pedaal f. Maar Cees is toch ook altijd die gast die Fail roept als hij het niet meer kan volgen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur