Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29 Berichten: 2239 Woonplaats: Amsterdam
Pet-trompet schreef:
...Yamaha raad bij het smeren aan de ventielen half omhoog te halen en al rond draaiende te smeren.
Ik lees bovenstaande niet als je ventielen draaien IN het ventielhuis maar tijdens het olieen het omhooggehaalde ventiel zo draaien zodat je de achterkant van het ventiel kan bedruppelen... kan me niet voorstellen dat Yamaha tips geeft om je ventielen te slopen.
Enkele maanden geleden heb ik een gebruikte Yamaha 4335G gekocht. Het was een mooi ding, er mankeerde verder niets aan. Alleen de ventielen doen ook bij mij soms een beetje raar.
Het is een trompet die toch al enkele jaren gebruikt is, dus hij zou inmiddels wel 'ingelopen' moeten zijn. Toch moet ik regelmatig met ventielolie in de weer, omdat anders de ventielen weer blijven hangen.
Soms blijft een ventiel zelfs na het oliën nog even 'plakken', maar dat komt dan weer van de olie, je voelt duidelijk het verschil tussen 'plakken' of 'hangen'.
Mijn ventielolie is inmiddels ook op, dus ik zal nieuwe moeten halen. Iemand nog tips welke olie ik het best kan nemen? (yamaha olie zag ik al voorbij komen ... )
Misschien is het in mijn geval ook wel een kwestie van de veren vervangen? De mijne is namelijk al enkele jaren oud, maar de jouwe is natuurlijk spiksplinternieuw.
Geregistreerd: 30 maart 2006 21:14 Berichten: 16 Woonplaats: prinsenbeek
Ik heb zelf ook een 4335G gehad en niks anders dan problemen met de ventielen dan bleven ze hangen dan liepen ze niet meer na 7 jaar was ik dat ding zo beu dat ik hem ingeruild heb .
Nu schijnt Yamaha wel bekend te staan om dit probleem !!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen