Citaat:
Betekend het als je C3 kan spelen dat je 2e of 1e moet zijn? ik ben niet echt een exper op snelventielwerk maar soms vraag ik me idd wel af waarom ik nog geen 2e ben geworden, maar toen ik dat laatst een keer vroeg kreeg ik als reactie dat ze het liefst een krachtige 3e hebben.. ik had het er toen wel ff moeilijk mee, mede omdat een in mij ogen mindere 2e werd...
maja ik ben er nu achter dat 3e/2e/1e me niet warm of koud maakt, ik hoef nu iig niet te oefenen om de rest bij te blijven

[/quote]
waarom vinden jullie het toch zo belangrijk wie er 2, 3, 4 of 5e speelt?
Hopelijk speelt degene die daarvoor het meest geschikt is lead, maar het is mij worst
of ik 2 of 5 speel (ervanuitgaande dat allen evenveel betaald krijgen).
Ik ben op dit moment op tour en speel toevallig 2e waar ik meestal 4e speel. Best leuk
hoor om 2e te spelen maar het is aanmerkelijk harder werken. Begrijp me goed, er is
niets tegen hard werken maar op 4e zit ik toch fijn een kwintje lager te spelen de hele
avond, lekker relaxed, en leuke solo'tjes...
Vrijwel alle leadtrompettisten die ik ken vinden het heerlijk om 2 t/m 5 te spelen, mits
er natuurlijk wel een andere goede 1e zit.
Volgens mij komt er bij veel orkesten haantjesgedrag om de hoek kijken als het om de
stoelverdeling gaat.