trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Condenswater
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 21:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jan 2009 22:47 

Ik ook.
Want ook al lees ik de (vaak ellenlange) berichten meestal met de nodige scepsis en een dikke glimlach, ik bewonder wel Adriaans doorzettingsvermogen.

Ook al vrees ik voor hem dat er weinig uit zal komen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2009 11:50 

diederik schreef:
Adriaan, wat ik me kan voorstellen is dat je ook eens denkt aan het feit dat als je tijdens concerten af en toe eens van instrument wisselt, (zoals ik zelf ervaar met wisselen trompet/bugel) je, althans in niet al te warme ruimten, steeds een koud instrument hebt. (en daardoor in eerste instantie te laag bent)

Maar dát is niet wat Adriaan aangaf, hij vond het vervelend als tijdens een mooie solo
gereutel van condens hoorbaar is.
Ik geef voor het gemak nog maar even aan dat zoiets absoluut geen probleem is als je
het vocht loost op de momenten dat de muziek dat toelaat, maar goed,
de meesten van jullie willen zich blijkbaar graag bezig houden met nutteloze tijdbesteding.
(mijn waardevolle tip is om aan de slag te gaan met de échte uitdagingen van de trompet,
toonvorming, klankvoorstelling, timing, frasering, uithoudingsvermogen, etc, etc...).
Als het gaat om het warm en speelklaar houden van instrumenten kun je de oeroude
truc uithalen die onder veel klassieke trompettisten, die b.v. in een koude kerk moeten spelen, al lang bekend is; verlengsnoertje, electrisch dekentje, klaar...
Was alles maar zo simpel! :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2009 17:57 

De Ronde Van schreef:
...Als het gaat om het warm en speelklaar houden van instrumenten kun je de oeroude
truc uithalen die onder veel klassieke trompettisten, die b.v. in een koude kerk moeten spelen, al lang bekend is; verlengsnoertje, electrisch dekentje, klaar...
Was alles maar zo simpel! :roll:

...kijk, en zo kom ik dan toch weer iets nieuws te weten in een voor velen schijnbaar nutteloos toppic.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2009 20:36 
Moderator

Dit (voor velen blijkbaar) "nutteloze" topic (wie bepaalt dat) is inmiddels sedert 7 januari 3000 x bekeken en kent al 91 antwoorden. :wink:

In plaats van elektrisch deken en verlengsnoer, Marcel :wink: heb ik me inmiddels afgevraagd of er geen oplossing zou kunnen zijn (indien je steeds van instrument moet wisselen) met magnetische inductie ala het opladen van een elektrische tandenborstel. m.a.w. in de trompet/bugelstandaard iets inbouwen. Probleem daarbij zal wel zijn, merk ik meteen zelf al op, dat dan uiteindelijk vooral de beker warm wordt/blijft ..............

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2009 22:56 

diederik schreef:
Dit (voor velen blijkbaar) "nutteloze" topic (wie bepaalt dat) is inmiddels sedert 7 januari 3000 x bekeken en kent al 91 antwoorden. :wink:
In plaats van elektrisch deken en verlengsnoer, Marcel :wink: heb ik me inmiddels afgevraagd of er geen oplossing zou kunnen zijn (indien je steeds van instrument moet wisselen) met magnetische inductie ala het opladen van een elektrische tandenborstel. m.a.w. in de trompet/bugelstandaard iets inbouwen. Probleem daarbij zal wel zijn, merk ik meteen zelf al op, dat dan uiteindelijk vooral de beker warm wordt/blijft ..............

Ik bepaal helemaal niets, ieder maakt zijn/haar afwegingen wat goed is of niet als het trompet spelen betreft.
Als je echter van mij les zou krijgen,zou ik je in ieder geval leren vooral geen probleem te maken van onderwerpen die geen probleem zijn, zoals het lozen van condens.
Ik zou de tijd nuttiger besteden, maar als jij het prettig vindt je hiermee bezig te houden,
ga dan vooral door en laat je inspireren door Adriaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2009 23:02 
Moderator

De Ronde Van schreef:
diederik schreef:

Ik bepaal helemaal niets, ieder maakt zijn/haar afwegingen wat goed is of niet als het trompet spelen betreft.
Als je echter van mij les zou krijgen,zou ik je in ieder geval leren vooral geen probleem te maken van onderwerpen die geen probleem zijn, zoals het lozen van condens.
Ik zou de tijd nuttiger besteden, maar als jij het prettig vindt je hiermee bezig te houden,
ga dan vooral door en laat je inspireren door Adriaan.

Ik heb (zelf) geen probleem met condens.
Ik heb het accent verlegd naar iets wat ik wel regelmatig als probleem ervaar, nl een koud en daarmee laag stemmend instrument als ik snel moet wisselen.
Ik zou werkelijk geen reden kunnen bedenken waarom ik mezelf het zwijgen zou moeten opleggen en hiervan geen melding te maken.
De verdeling tussen gezin/werk en hobby en wat daaraan vast zit weet ik al heel lang naar tevredenheid te regelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2009 23:23 

diederik schreef:
Ik heb (zelf) geen probleem met condens.

Adriaan, en velen anderen blijkbaar wel...
Citaat:
Ik heb het accent verlegd naar iets wat ik wel regelmatig als probleem ervaar, nl een koud en daarmee laag stemmend instrument als ik snel moet wisselen.

Electrisch dekentje...
Citaat:
Ik zou werkelijk geen reden kunnen bedenken waarom ik mezelf het zwijgen zou moeten opleggen en hiervan geen melding te maken.

Volgens mij heeft niemand jou opgelegd te zwijgen, zoals ook niemand mij gelukkig kan opleggen te zwijgen,
en dat ben ik ook zeker niet van plan zolang er (o.a. door Adriaan)
onzin beweerd wordt over trompet spelen.
Citaat:
De verdeling tussen gezin/werk en hobby en wat daaraan vast zit weet ik al heel lang naar tevredenheid te regelen.

Je refereert aan dat artikel van vorige week uit de VIVA?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jan 2009 23:39 
Moderator

Haha, jaaaaaaaa de Vivaaaaa, laten we het daar maar op houden Marcel! :wink:

Maar ik zeg toch niet dat iemand anders mij het zwijgen oplegt, ik vraag me af waarom ik dat mezelf zou opleggen.
Ik heb al eens eerder gezegd dat bij uitvinders 99 van de 100 (of misschien nog wel extremer )dingen mislukken, of met zaken komen waar niemand in geinteresseerd is (zoals we hier blijbaar voor vrezen) enz enz. Toch kan het een keer wel raak zijn, en ik vind het persoonlijk maar niks om ieder intitatief de grond in te boren. Ieder die dat wel wil doen moet dat vooral (maar blijven) doen, vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Ik geef graag iemand de kans en je weet nooit waar iets nog eens toe kan leiden.
Verder zou het maar een saaie boel worden als iedereen iedereen maar gelijk zit te geven en er geen stof voor discussie zou zijn.

Laatst bijgewerkt door diederik op 26 jan 2009 00:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur