Even een vraag. Als trompetspeler heb ik ook interesse om een bugel aan te schaffen. Ik wil niet veel uitgeven voor deze aankoop, het zal zeker een tweede hands bugel worden dus. Welk merk, model of type zoek ik het best naar? Een trapje beter dan een student-bugel liefst. Maar het allerbeste moet het ook weer niet zijn.
Ik had ook het idee om meer te repeteren op deze bugel, soort van vervang instrument omdat ik veronderstel langer te kunnen spelen (meer uithouding) ... las ik ergens hier op forum.
Gebruik ik best mn eigen mondstuk die ik nu gebruik met mn trompet? Of past dat allemaal niet?
Naast mijn Bach Stradivarius 180ML37 trompet speel ik op een 2de hands bugel Bach Stradivarius 183, met Denis Wick 2FL mondstuk. Bij de bugel zat aanvankelijk een Vincent Bach 7CFL ; dit geeft meer power maar klinkt dan minder bugel. Courtois maakt ook goede bugels.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen