Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29 Berichten: 2239 Woonplaats: Amsterdam
Ik ben sinds kort aan het oefenen op mijn Kanstul Picc.
Ik ben me ervan bewust dat een picc geen normale trompet is maar ik vind de klank die ik eruit krijg niet echt mooi, het is het beste te omschrijven als pep-klank.
Op mijn bes trompet is niks mis met mijn (klassieke)klank.
Als ik Wynton hoor spelen dan klinkt ie totaal anders op zijn picc ... zou ie meer talent hebben misschien... hahaha!
Maar ik hoop wel ooit een klank uit mijn picc te krijgen dat nijgt naar de zijne.
Heeft iemand hier een tip voor mij?
Mondstuk op dit moment is VB 1E. (VB 1C megatone op de bes)
ja, ik ben sinds eergister tot de conclusie gekomen dat ik ook lekker piccolo speel met mijn 1.5 c mondstukje, maar of dat een waardevol advies is, weet ik niet, ik denk het niet
wat wel zou kunnen helpen: probeer zeker in het begin, niet te hard te spelen, zowel qua volume, als qua luchthoeveelheid. Begin eerst met de basis oefeningen, die je ook op je grote trompet doet, om te wennen aan het gevoel, en dan pas wat stukken doorspelen. Wat je wel moet doen, in het algemeen, hou de luchtstroom constant.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen