trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Lipprotector
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 12:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lipprotector
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 19:59 

Hallo allemaal,

Ik geef les bij een jeugdkorps, waar veel kinderen zitten die last hebben van beugels. Ik was er een beetje zat van, want ik kon gewoon horen dat sommige mensen er zoveel last van hebben dat klank, bereik, eigenlijk alles minder werd :( .
Ik ben op zoek gegaan naar een oplossing en vond het volgende :arrow: de lipprotector van Jet Tone. Ik heb er zelf geen ervaring mee (heb zelf wel een beugel gehad) maar misschien zijn er mensen hier op het forum die er ervaring mee hebben. Het zou mooi zijn als er mensen zouden zijn die ervaring kunnen delen, omdat mijn de beugels een groot probleem zijn voor muziekmakend Nederland....

Bij voorbaat dank, Johan

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 20:00 

Mijn muziek leraar vertelde mij dat hij in zijn egerlander kapel een trompettist had zitten die een plakbandje op zijn bovenlip deed.. dan hield hij het langer vol...

Heb het geprobeerd.. het werkt wel tegenstrijdig.. maar het werkt wel!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 21:03 
Ik heb afgelopen jaar een jaar lang een beugel gehad. Aan het begin is het wel flink wennen en als je lang speelt doet je bovenlip wel pijn en je bent ook wat sneller moe. Je kon er hars op doen, ik ben hier geen voorstander van je blaast het er namelijk af en het zit in je trompet (of ander instrument). Ik heb voor de rest niets gebruikt na een tijd ga je merken dat er een beetje eelt (soort van eelt) op je bovenlip krijgt maar ze zijn nog altijd wel gevoelig na lang spelen. Het klopt dat je bereik in de hoogte wegvalt en bij mij viel de zuiverheid ook gedeeltelijk weg. ( Ik weet niet of je hier wat aan hebt :roll: ) Hier is een link... http://www.pricegrabber.com/search_getprod.php/masterid=3841671/

Laatst bijgewerkt door Erik v/d Heijden op 01 nov 2005 21:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 21:06 

Toonkwaliteit, uithoudingsvermogen en bereik gaan altijd achteruit met een beugel. Misschien dat de binnenkant van de lip beter beschermd wordt emt zo'n protector (tegen wondjes), maar er zit nu eenmaal iets extra tussen tanden en lippen en kan niet anders dan nadelig zijn.

En als de beugel er weer af gaat, zijn er 2 alternatieven:
- of het gaat ineens een stuk beter (zoals bij mij)
- of er komt geen toon meer uit en je moet opnieuw beginnen (iemand anders in mijn vereniging een aantal jaren terug)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 21:08 
Hugo schreef:

En als de beugel er weer af gaat, zijn er 2 alternatieven:
- of het gaat ineens een stuk beter (zoals bij mij)
- of er komt geen toon meer uit en je moet opnieuw beginnen (iemand anders in mijn vereniging een aantal jaren terug)

Gelukkig was dat 1e ook bij mij 8)

Hey dit is me 100e bericht :lol:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 21:19 

Ik weet dat de techniek en klank e.d. door een bitje allemaal niet beter word, maar mischien helpt het wel wat om de pijn wat te verminderen, en eventueel ook om het speelplezier te vergroten. Het gaat hier echt om jongere kinderen, en dan is speelplezier toch echt het belangrijkste...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 22:16 

Ik heb zelf ook een beugel gehad.. 6 maanden ongeveer, alleen het was een beugeltje over 3 tanden, het belemmerde alleen in de hoogte, ik ken een jongen die heeft in zn hele mond een beugel..... en de arme kerel krijgt er niks uit.. meer het " toet toet " geluid... ik geloof dat hij binnen enkele weken verlost is van de beugel :D echte oplossingen zijn er niet voor om de pijn te verzachten.. was blaas je er zo van af.... heb wel eens gehoord van een soort "kapjes" die je erop kunt klikken... nooit erachter gekomen wat het was

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 22:48 

Ik heb zelf eigenlijk niet veel last van pijn gehad hoor. Gewoon gespeeld, zelfs mn B examen ermee gedaan.
Alleen in het begin was het soms wat rauw.. ik weet niet of dat echt goed is, maar het went wel. (bij mij dan)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur