trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welke oordoppen tegen podiumlawaai?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 02:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welke oordoppen tegen podiumlawaai?
BerichtGeplaatst: 16 sep 2005 11:55 

Hoi,

Ik speel regelmatig op een rock/funk sessie in Nijmegen en dat gaat er nou niet altijd even zachtzinnig aan toe. Dit komt ook omdat ik heel dicht bij de drums sta en de monitors vaak ook veel te hard staan. Nou weet ik dat er oordoppen bestaan die het geluid dempen, maar ook intact houden. (dempen op elke frequentie dus)
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kosten ze? Waar haal je ze? Kun je nog gewoon spelen dan, of hoor je jezelf dan 'raar' in je hoofd?

Marcel

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2005 12:05 

Goedkope oplossingen zijn te koop vanaf een tientje. Een paar jaar geleden heb ik bij een audicien een paar doppen laten aanmeten. Was toen 140 euro kwijt voor een setje.

Overigens gebruik ik ze nauwelijks meer. M'n buurman begon te klagen dat ik mét doppen ineens twee keer zo hard stond te spelen. 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2005 12:42 

Ik heb de volgende:
Elacin, van de firma Groeneveld uit Dordrecht; deze otoplastieken worden individueel aangemeten bij enkele opticiëns; je kunt het doel waarvoor je ze nodig hebt opgeven; ik heb er een paar die over het hele frequentiebereik 30 dB dempen; dat is voor muziek maken overigens niets (ik gebruik ze voor motorrijden en klussen en soms 's nachts); ze zijn leverbaar met diverse filtersamenstellingen en voor zover ik weet ook met een demping van 10dB over het hele bereik hetgeen voor muziek maken wel weer goed zou zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2005 12:44 

ik weet dat er speciale setjes zijn voor drummers. Misschien is dat wat?/

Olaf

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2005 13:03 

Han schreef:
Ik heb de volgende:
Elacin, van de firma Groeneveld uit Dordrecht; deze otoplastieken worden individueel aangemeten bij enkele opticiëns; je kunt het doel waarvoor je ze nodig hebt opgeven; ik heb er een paar die over het hele frequentiebereik 30 dB dempen; dat is voor muziek maken overigens niets (ik gebruik ze voor motorrijden en klussen en soms 's nachts); ze zijn leverbaar met diverse filtersamenstellingen en voor zover ik weet ook met een demping van 10dB over het hele bereik hetgeen voor muziek maken wel weer goed zou zijn.

Je bedoelt vast audiciëns i.p.v. opticiëns, maar dat is een kleinigheidje.
Als ik het goed lees zijn er dus meerdere audiciëns die dit product van Groeneveld verkopen en kan ik ze bij elk van deze audiciëns laten aanmeten. Weet je toevallig ook wat voor kosten hier ongeveer aan verbonden zijn?

Marcel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2005 13:27 

Ik heb oordoppen gekocht bij Beter Horen. Deze oordoppen zijn speciaal voor musici. Als je oordoppen koopt moet je opletten dat het oordoppen zijn met vlakke dempning. Dat wil zeggen dat alle toonhoogtes evenveel gedempt worden. Het lijkt dan net alsof de volumeknop zachter wordt gedraaid. Ik heb erg goede ervaringen met deze oordoppen. Ik heb ze daar aan laten meten, had ze binnen 2 weken. Het kost daar geloof ik ongeveer 170 euro, maar dan zijn ze ook verzekerd en als er iets niet goed is kun je altijd teruggaan. Erg goede service...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2005 14:53 

Ik heb ze van de HEMA.. :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2005 17:34 

En als je (zoals ik) gewoon eens per week bij een fanfare speelt...? Ik bedoel, zijn van die dingen dan ook nuttig? Mijn ouders maken zich namelijk zorgen dat ik een gehoorbeschadiging op zal lopen. Maar ja, volgens mij zijn er maar weinig 15 jarigen die met van die doppen in hun oren willen lopen :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur