trompet.nl > forum > Toon onderwerp - groter mondstuk
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 11:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: groter mondstuk
BerichtGeplaatst: 20 maart 2007 18:13 

hallo ik speel al jaren trompet sinds kort een schilke b1, nu is mijn vraag bij een andere vereniging waar ik regelmatig speel hebben ze geen tuba is het mogelijk om daar tuba te gaan spelen zonder dat dit ten koste gaat van mijn trompetklank, alvast bedankt'

Groetjes bert

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2007 08:01 

Ik heb dit onderwerp even verplaatst naar problemen en oplossingen ipv instrumenten, ik dnek dat het hier meer toepasselijk is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2007 08:45 

Ik weet niet hoe het precies zit, maar het lijkt mij dat als je op allebei genoeg studeert dat dat geen probleem hoeft te zijn.

Een vriend van me speelt "gewoon" trombone en Bas-trombone en heeft daar een zo groot mogeljik verschil opgezocht in de mondstukken. Hij deed dit om te voorkomen dat hij een "net niet hetzelfde" gevoel zou houden. Liever een "totaal anders" gevoel.

Wat dat betreft zit je denk ik wel goed :D

Nogal een overstap zeg van de trompet naar de bas... Succes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2007 09:04 

Dat is heel persoonlijk denk ik. Een vriend van me combineert moeiteloos trompet en trombone. Ikzelf kan het absoluut niet.

Olaf

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 maart 2007 15:31 

Verschillende instrumenten moet je verschillend benaderen.
Verder zou ik er niet teveel bij nadenken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 maart 2007 20:44