trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Perspectief musici conservatorium
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 06:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Perspectief musici conservatorium
BerichtGeplaatst: 14 jun 2007 08:30 

Zoals ik al eerder zei, aangenomen worden is niet zo verschrikkelijk moeilijk, zeker niet op een kleiner conservatorium en dan ook nog in de vooropleiding. Dat blijkt wel uit dit voorbeeld. Maar het is wat anders om er serieus proberen je brood mee te verdienen, dan komen de echte talenten boven drijven.

Desondanks gefeliciteerd.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2007 16:33 

Hoewel ik je de blijdschap en de plaatsing zeker gun ben ik het met Erik eens.

Heb zelf ook eens proefspel gedaan voor de vooropleiding en later voor het eerste jaar. Ik schaam me nu nog steeds voor wat ik daar toen heb laten horen (zo slecht). Er kwam meer zweet uit mijn porieen dan geluid uit de beker. Blijkbaar was het goed genoeg om door te gaan. Nu denk ik dat dat cons meer een veredelde muziek school was . . . . .

sterker nog: op voorspeelavonden en overgangstentamens heb ik destijds mensen uit het 4e en 5e jaar horen spelen waarvan je je afvraagd wat ze er al die tijd gedaan hebben!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jun 2007 00:00 

erikveldkamp schreef:
Zoals ik al eerder zei, aangenomen worden is niet zo verschrikkelijk moeilijk, zeker niet op een kleiner conservatorium en dan ook nog in de vooropleiding. Dat blijkt wel uit dit voorbeeld. Maar het is wat anders om er serieus proberen je brood mee te verdienen, dan komen de echte talenten boven drijven.

Ik kan er niks aan doen. Je bedoelingen zullen ongetwijfeld uit een goed hart komen, maar desondanks klinkt het erg afgemeten en een beetje zuur. Gun iemand zijn succes, zeg.
En dat de echte talenten komen bovendrijven....als je alleen muzikaal talent bedoelt, dan kan ik het hier hardgrondig mee oneens zijn. Er lopen in Nederland vele muzikale talenten rond die geen droog brood verdienen, maar of dat enkel aan hun muzikaliteit ligt denk ik niet. je hebt welzeker gelijk als je ook doelt op andere kwaliteiten als netwerken, op tijd komen, optredens regelen, je muziek kennen, en wat er niet al meer nodig is om een succesvol muzikant te worden, maar dat heeft Riekz al lang begrepen, joh. Kijk maar uit, over een paar jaar hebben we er weer een concurrent bij.

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jun 2007 07:25 

Ik begrijp ook echt helemaal niets van die redenatie. Uiteindelijk blijven er van iedereen die aangenomen worden op het conservatorium, het afmaken en onwijs veel talent hebben, toch ook niet zoveel mensen over die er hun brood mee gaan verdienen? Moet daarom niemand maar meer toelating doen of de opleiding afmaken? Omdat er uiteindelijk zo weinig zijn die hun brood ermee kunnen verdienen?

Dat sommige mensen kiezen voor het conservatorium betekent dat ze het lef hebben om gebruik te maken op een kleine kans om goed te worden, of zelfs zo goed dat ze er van kunnen leven. Anderen vallen af of redden het niet. Als er niemand zou zijn die die kans zou durven benutten waren er nu ook een stuk minder vette trompettisten om van te genieten! Ik ken trouwens ook trompettisten die het zonder conservatorium prima gered hebben. Dus het werkt ook beide kanten op, een conservatorium is no recipe for success.

Anyways...Mijn punt is, geef Rieksz de kans haar talent te ontwikkelen...of moet die kans haar vanaf de 1e seconde ontnomen worden omdat ze nu nog niet genoeg kennis van zaken heeft? Niet erg open-minded! Er zijn talenten die maar een paar jaartjes nodig hebben om 20 gemiste jaren in te halen...(en voor de mensen onder ons die er hard voor studeren jaar na jaar kan dat erg frustrerend zijn :twisted: ) En stel dat Rieksz er een is, dan zouden we een berg luisterplezier missen in de toekomst! Dus ik zeg, als je ervoor gaat: succes!!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jun 2007 07:37 

HJ schreef:
erikveldkamp schreef:

Ik kan er niks aan doen. Je bedoelingen zullen ongetwijfeld uit een goed hart komen, maar desondanks klinkt het erg afgemeten en een beetje zuur. Gun iemand zijn succes, zeg.
En dat de echte talenten komen bovendrijven....als je alleen muzikaal talent bedoelt, dan kan ik het hier hardgrondig mee oneens zijn. Er lopen in Nederland vele muzikale talenten rond die geen droog brood verdienen, maar of dat enkel aan hun muzikaliteit ligt denk ik niet. je hebt welzeker gelijk als je ook doelt op andere kwaliteiten als netwerken, op tijd komen, optredens regelen, je muziek kennen, en wat er niet al meer nodig is om een succesvol muzikant te worden, maar dat heeft Riekz al lang begrepen, joh. Kijk maar uit, over een paar jaar hebben we er weer een concurrent bij.

Bert

Concurrent of collega?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jun 2007 08:49 

HJ schreef:
Er lopen in Nederland vele muzikale talenten rond die geen droog brood verdienen, maar of dat enkel aan hun muzikaliteit ligt denk ik niet.

I rest my case.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jun 2007 09:28 

erikveldkamp schreef:
HJ schreef:
Er lopen in Nederland vele muzikale talenten rond die geen droog brood verdienen, maar of dat enkel aan hun muzikaliteit ligt denk ik niet.

I rest my case.

????? Denk jij dan, dat het wél alleen van hun muzikaliteit afhangt dan? Get real....om ook maar eens een stoere Amerikaanse uitdrukking te gebruiken. Als je dat gelooft, sta je niet met beide benen op de grond, of is alles je aan komen waaien. Overigens heb ik het niet over mezelf, mocht je dat denken. Ik kan al jaren behoorlijk rondkomen van mijn gemusiceer. Maar ik ben dan ook uitzonderlijk muzicaal....hehehehehe.

Bert

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jun 2007 09:31 

Robert66 schreef:

Concurrent of collega?

Concurrent natuurlijk. Er zijn al zo veel goeie trompettisten in Nederland, iedere nieuwe is er eentje bij die jou jobke kan doen, maar dat houdt je scherp, niewaar.

Bert

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur