trompet.nl > forum > Toon onderwerp - mondspieren verzuren
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: mondspieren verzuren
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008 20:55 

Hallo allen,

hier mijn eerste bericht....

ik speel al een aantal jaren op amateur nivo op mijn king trompet in een pop bandje.
wij spelen heel veel fills en ik merk dat mijn lippen heel erg moe worden als ik langdurig hoog moet spelen. langdurig is intussen heel kort geworden... 1 heel nummer uitspelen is een probleem geworden. ik ben met BE bezig en dat helpt me weer op de weg terug.
Maar de lippen worden nog steeds snel moe,

mijn vraag aan jullie is hoe ik op een speelse leuke manier de spierkracht en uithouding van de lippen kan vergroten... ik weet dat het wel wat tijd nodig heeft, want waarschijnlijk heb ik jarenlang mijn embouchure verkracht :? :cry:

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Re: mondspieren verzuren
BerichtGeplaatst: 18 jan 2008 21:39 

chip schreef:
hier mijn eerste bericht....

Van harte welkom!
Citaat:
ik speel al een aantal jaren op amateur nivo op mijn king trompet in een pop bandje.
wij spelen heel veel fills en ik merk dat mijn lippen heel erg moe worden als ik langdurig ik speel al een aantal jaren op amateur nivo op mijn king trompet in een pop bandje.hoog moet spelen. langdurig is intussen heel kort geworden... 1 heel nummer uitspelen is een probleem geworden. ik ben met BE bezig en dat helpt me weer op de weg terug.
Maar de lippen worden nog steeds snel moe,