Naar aanleiding van mijn eerdere vraag voor advies voor geluidsisolatie een nieuw topic, dacht ik, laat ik hier mijn vorderingen posten voor het geval iemand anders ooit ook zo'n hok moet bouwen, dat scheelt weer info zoeken!
Na veel zoekwerk en info inwinnen en fora bekijken heb ik inmiddels een aardig idee.
Het principe van de wanden kun je bekijken via deze link.
http://www.gearslutz.com/board/recording-studio-construction-photo-diary-threads/168236-home-studio-sound-proofing-project.html
Wat opvalt is de manier van plaatsing van je wandmaterialen. Met dezelfde materialen kun je door middel van plaatsing op een net andere manier een verschil van demping met maar liefst 20 a 30 dB bereiken!!!
Zoals jullie begrijpen ga ik voor plaatsing volgens het laaste schematische plaatje. De materialen die ik ga gebruiken ben ik nog niet 100% over uit. Ik ben dit samen aan het bekijken (absorptiespectra ed.) met een vriend van me die studiotechnicus is en een andere vriend die het geluidsdichte oefenhok (ook voor lagere frequenties als bas en drum) heeft meegebouwd van een van mijn bandjes.
Ik zal de vorderingen en foto's van de bouw hier in dit topic posten, want voorzover ik weet is het lastig info-shoppen voor dit soort geluidsdempende hokkies voor trompet...
En als het misgaat weet iedereen ook meteen hoe het NIET moet....