trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Studeren op 2 verschillende trompetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Studeren op 2 verschillende trompetten
BerichtGeplaatst: 17 apr 2008 08:04 

Ik studeer nu op twee verschillende trompetten, omdat ik in het weekend bij mijn vriend zit in Brabant en doordeweeks in Alkmaar woon op kamers.

Nu vroeg ik mij af of dit kwaad kan??

De trompet waar ik in Someren op speel is niet echt geweldig en speelt ook niet echt lekker (Amati) en ik merk wel aan mezelf dat ik elke keer weer moet omwennen naar mijn Bach, die ik in Alkmaar heb staan en die wel geweldig speelt.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2008 08:19 

Ja, het schijnt dat als je dat langer dan 3 weken doet, je daar zo van achteruit gaat dat je nooit meer kan spelen. Ook kan je er doof van worden....
:roll:
Wat je zelf vindt natuurlijk, als je het kut vindt om op een mindere te moeten spelen, of dat je moet wennen als je switcht doe je het lekker niet. Als je er geen hinder van hebt en je gaat net zo hard vooruit als normaal, doe je het lekker wel.
IK zou het niet doen, want IK vind het niet relaxed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2008 08:38 

haha.... :lol:

Ik vind het op zicht niet echt relaxed, maar ook niet om mijn toeter elke keer mee te slepen. Ben wel zo verslaafd, dat ik elke dag wil toeteren...en vooral in het weekend op de boerderij, waar niemand last van me hebt en ik tot 's avonds laat kan toeteren ( tot mijn vriend gek van me wordt :wink:) en waar ik lekker kan klooien op het apparaat zonder mensen te vervelen.... (hoogstens de beestenbende)

Maar waar het mij even om gaat is dat ik mijn lippen der niet mee verpest ofzo...vandaar ook mijn vraag. Dat je het zelf niet echt door hebt, maar ondertussen...

Dat zou toch zonde zijn, ben veel te lekker bezig...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2008 08:49 

Je merkt het heus wel hoor als je je lippen verpest. Ik vraag me alleen af waarom je niet gewoon een gigbag koopt, zovel zeulwerk is een trompet toch niet? :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2008 08:58 

Jens schreef:
Je merkt het heus wel hoor als je je lippen verpest. Ik vraag me alleen af waarom je niet gewoon een gigbag koopt, zovel zeulwerk is een trompet toch niet? :?

Die heb ik en je hebt ook wel gelijk, maar dat is dan weer een tas erbij, die ik dan eerst mee moeten nemen naar mijn stage met trein en tram in de spits....en dan ben ik ook wel een beetje bang dat er wat mee gebeurd, maar misschien moet ik dat toch wel eens gaan doen, het speelt toch wel een stuk fijner.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2008 10:58 

Speel je we lop hetezlfde mondstuk?
Als je in alkmaar op 1,5 c speelt en in het weekend op 5c, dan snap ik waarom jij er moeite mee hebt.
Met carnaval of dweilorkesten speel ik op een geleende amati, of main, of in ieder geval een blauwe, aan de binnenkant hebben ze eengat geboord in de beker, zodat er meer volume af zou komen.

Mij een worst, maar dat speelt ook ook minder lekker dan mijn Hvlletje

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2008 11:06 

Trompettor schreef:
Speel je we lop hetezlfde mondstuk?
Als je in alkmaar op 1,5 c speelt en in het weekend op 5c, dan snap ik waarom jij er moeite mee hebt.
Met carnaval of dweilorkesten speel ik op een geleende amati, of main, of in ieder geval een blauwe, aan de binnenkant hebben ze eengat geboord in de beker, zodat er meer volume af zou komen.

Mij een worst, maar dat speelt ook ook minder lekker dan mijn Hvlletje

Jep wel op hetzelfde mondstuk. Zal er ook wel mee te maken hebben dat mijn Bach een Large boring heeft en Amati denk ML.

Op de één of andere manier kom ik op die Amatie ook niet veel hoger als een F2, terwijl op mijn Bach de Bes2 er op zit... :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 apr 2008 11:22 

Het zal er in ieder geval ee te maken hebben dat amati een 'netgeenplastictrompet' is. En dat het als bloemenvaas nog geen meerwaarde zou geven.

Dessalniettemin, Ik zou gewoon je bach overal mee naar toe nemen, dat doet ongeveer elke zichzelf respecterende trompettist zonder amati ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur