laat ik je het verhaal over lesnemen besparen,
er komt vanzelf iemand hier langs die het je nog eens uitlegt,
waarom het belangrijk is etc.
Do of C is 0
C# of Db is 123
D is 1 3
D# of Eb is 23
E is 1 2
F is 1
F# of Gb is 2
G is 0
G# of Ab is 23
A is 12
A# of Bb is 1
B is 2
en C is weer 0
het octaaf daarboven zit iets anders in elkaar
maar voorlopig kan je hier mee vooruit denk ik
er zijn ook andere combinaties mogenlijk,
maar dit zijn de meest gangbare
succes
_________________ dyslectjies... dislektis.. dyeisle... uhm... niet goed kunnen schrijven
"Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back"
"live and be happy, tomorrow will be worse"
Ja dat is waar .. maar ik speel al een instrument (hoorn)
En wil met carnaval cornet gaan spelen omdat dat dan makkeljiker is in verband met partijen ect.
Ik kan dus altijd aan mijn eigen hoorn lerares alles vragen.
Als je op een een f-hoorn kunt spelen, kun je gewoon precies dezelfde grepen gebruiken.
Alleen wordt op cornet de e vaak los gespeeld, waar op de f hoorn geloof ik meestal 1+2 gebruikt wordt.
Geregistreerd: 17 aug 2007 14:24 Berichten: 160 Woonplaats: Amsterdam
Het kan zeker zo zijn dat de grepen hetzelfde zijn als bij een F-hoorn, moeder speelt French Hoorn en een geschreven C speel je hetzelfde als een geschreven C bij trompet, namelijk los. Al de grepen zijn hier verder hetzelfde alleen het ligt anders in het gehoor i.v.m. het verschil tussen de F en de Bes stemming.
[quote="elwin"]Het kan zeker zo zijn dat de grepen hetzelfde zijn als bij een F-hoorn, moeder speelt French Hoorn en een geschreven C speel je hetzelfde als een geschreven C bij trompet, namelijk los. Al de grepen zijn hier verder hetzelfde alleen het ligt anders in het gehoor i.v.m. het verschil tussen de F en de Bes stemming.[/quote]
nooit geweten !
Maar klinkt inderdaad best raar ..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen