trompet.nl > forum > Toon onderwerp - alternatief JK 10 1/2D exclusive
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 19:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: alternatief JK 10 1/2D exclusive
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 15:08 

Wie weet er een alternatief voor bovenstaand mondstuk. Ben op zich tevreden maar weet dat JK niet echt een geweldig merk is in vergelijking met Bob Reeves etc..

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: nou ja...
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 18:00 

Hoe kòm je erbij dat JK geen geweldig merk is? Als jij alles op je trompet kan spelen wat je wilt met een JK mondstuk is dat toch een teken dat JK wèl geweldig goede mondstukken maakt?

Natuurlijk zijn hier op dit forum allerlei lieden die van alles uitproberen om net dat mondstukkie te vinden waarmee alles nòg beter/ makkelijker gaat -ikzelf incluis-, nou ja, welcome to the club dan maar.....

Dan zou je ook 's kunnen kijken naar Warburton, Curry, Gerard Radke, Bush etc etc.
Brassimport heeft een collectie waar je je helemaal in kan verliezen.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel: Re: nou ja...
BerichtGeplaatst: 27 feb 2009 19:16 

Theo van Kampen schreef:
Gerard Radke

Om het zoeken te vergemakkelijken: de goede man heet Gary Radtke

Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 00:23 

Theo van Kampen schreef:
Natuurlijk zijn hier op dit forum allerlei lieden die van alles uitproberen om net dat mondstukkie te vinden waarmee alles nòg beter/ makkelijker gaat -ikzelf incluis-, nou ja, welcome to the club dan maar.....

Ik ben daar persoonlijk niet vóór.
Ik denk dat klankvoostelling veel belangrijker is dan een mondstuk.
Als je klankvoorstelling niet ok is, zul je naar mondstukken (en trompetten) blijven zoeken,
tot je een ons weegt.
Weet welke sound je zoekt en wat voor soort muziek je maakt en kies daar één of twee
mondstukken op uit en ga dáárop studeren, dan hoef je echt niet vaak mondstukken te wisselen, dáár ligt het geheim niet (er is trouwens helemaal geen geheim, trompetspelen is geen truc en ook niet moeilijk).
Ik ga hier trouwens wel uit van trompettisten die al enige ervaring hebben en in staat zijn
om een goed mondstuk te kiezen.
Bij beginners moet de docent uiteraard beslissen op welk mondstuk een student start.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 10:35 

De Ronde Van schreef:
[......kies daar één of twee
mondstukken op uit en ga dáárop studeren, dan hoef je echt niet vaak mondstukken te wisselen.....

O, dat bedoel ik ook niet hoor, ik vind dat gewissel ook een beetje raar: Ik speel wel eens met een trompettist die in één optreden wel een stuk of 3 4 keer wisselt. Om gek van te worden.

Met de zoektocht bedoel ik het vinden van het mondstuk dat lekker op je lippen staat, zo lekker dat alles weer net een beetje makkelijker gaat. Als je de zoektocht een beetje planmatig uitvoert is daar toch weinig op tegen?
Klankvoorstelling is leuk voor de professional die op ieder mondstuk en iedere trompet uit de voeten kan. Amateurs hebben heus baat bij een beetje comfort.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 14:13 

Theo van Kampen schreef:
[ Amateurs hebben heus baat bij een beetje comfort.

de spijker op z'n kop zou ik bijna zeggen....

ik ben begonnen op een Bach 7c , misschien wel de meeste...
daarna heb ik een poos op een 3c gespeeld, ook van Bach. en nu alweer een hele poos op een 5X van DW. een lekker comfortabel mondstuk met een brede rand. ik heb nl hele smalle lippen. en persoonlijk voelt dat mondstuk heel fijn.

ik zou echt niet weten wat het moment is om van mondstuk te wisselen. ik geloof dat het een beetje tussen de oren zit. in ieder geval de plaatsing van het ding :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 14:26 

Ik kan op de site van Josef Klier geen 10 1/2 D ontdekken, het gaat daar tot en met 10.
Wel bij de USA-modellen.
Het schijnt inderdaad voor te komen dat sommige lesgevenden Klier 2e rangsmondstukken vinden, waarschijnlijk alleen omdat het Bach-klonen zijn. Maar dit is pertinente onzin, ze zijn prima geconstrueerd en ik vermoed dat ze veel konsekwenter zijn van maatvoering dan de Bach's. De nummering stemt overeen met Bach maar de maatvoering niet. Over het algemeen zijn de Kliers wat groter dan hetzelfde nummertje van Bach. Als je kliertje goed blaast niet veranderen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2009 14:33 

delano schreef:
Ik kan op de site van Josef Klier geen 10 1/2 D ontdekken, het gaat daar tot en met 10.
Wel bij de USA-modellen.
Het schijnt inderdaad voor te komen dat sommige lesgevenden Klier 2e rangsmondstukken vinden, waarschijnlijk alleen omdat het Bach-klonen zijn. Maar dit is pertinente onzin, ze zijn prima geconstrueerd en ik vermoed dat ze veel konsekwenter zijn van maatvoering dan de Bach's. De nummering stemt overeen met Bach maar de maatvoering niet. Over het algemeen zijn de Kliers wat groter dan hetzelfde nummertje van Bach. Als je kliertje goed blaast niet veranderen!

Ja, sommige niet-lesgevenden vinden JK ook bagger.... Maakt het uit of iemand lesgeeft??
En ik denk dat als een docent JK niet goed vind, dat hij dat met een betere reden geeft, dan Bach-klonen, maar misschien gewoon omdat JK niet zo goed bij de leerling past? Ja ik noem maar wat hoor.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur