Ik heb sinds 5 dagen een nieuwe trompet, Bach Stradivarius. Tevoren speelde ik op een Yamaha studietrompet.
Mijn leraar is een aantal trompetten gaan uittesten in de winkel, en heeft diegene met de beste klank gekozen; waarmee ik heel blij ben!
Maar nu heb ik een probleem: bij het spelen hoor ik bij sommige noten, of overgangen van noten, een soort mee-resoneren, en ik voel het ook in mijn linkerhand (maar ik hoor het ook als ik met mijn linkerhand de trompet niet vasthou). Net het geluid van als je op een metalen buis slaat, en die trilt verder. Nu ben ik de trompet gisteren terug aan mijn leraar gaan laten horen, en hij hoort niets als hij speelt (hij had er ook al 30 min op gespeeld in de winkel), hoort niets als ik speel; en ik hoor niets als hij speelt, maar dus wel als ik speel. Ik heb het als de noten er niet zo mooi uitkomen (ben nog maar 2j bezig) maar ook als ze wel goed komen. Ik dacht eerst dat het aan de pistons lag, er nog eens allemaal uitgehaald, schoongewreven, ingeolied,.. maar het blijft. MIjn leraar stelt nu voor om toch de zomervakantie te proberen, omdat ik de trompet nog niet gewoon ben (wat ik ook wel wil doen omdat de klank van de trompet goed is); maar als ik nu terug switch naar de Yamaha, is dat een verademing omdat dat storende geluid er dan niet is (dus ook niet als de noten niet zo mooi komen). En dat is toch ook niet de bedoeling.
Herkent iemand dit?
Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54 Berichten: 1038 Woonplaats: Groningen
En hoort je docent het ook als jij speelt?
Nogal lastig om dit probleem op te lossen via een internetforum.
Mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn: losse steunen, losse ventieldoppen, losse schroefjes op je derde schuif, een mondstuk wat niet helemaal goed past.
Soms horen mensen ook iets meeresoneren in hun eigen kaak (gewricht/kiezen).
Succes ermee.
Nee, hij hoort dus ook niets als ik speel.
En alle pistons eruit gehaald, terug vastgedraaid, alle schroefjes zitten vast. Met 3 verschillende mondstukken geprobeerd..
Ook mijn tanden zitten nog goed vast, en met de Yamaha heb ik het niet
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen