trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vakantie
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 15:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vakantie
BerichtGeplaatst: 11 aug 2009 14:42 

het is nu vakantie voor de meeste,
ikzelf heb nu een aantal weken vrij weinig gespeeld, 2 weken in Tunesie helemaal niet,
nu wil ik weer terug in het ritme komen, zodat ik na de vakantie er weer gelijk vol tegenaan kan en niet gelijk overbelast ben.

zijn er tips om het snelst je emboursure techniek e.d. terug te krijgen, zodat er na de vakantie geen klap komt?

Bedankt!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: Re: Vakantie
BerichtGeplaatst: 11 aug 2009 15:09 

trompettistalphen schreef:
zijn er tips om het snelst je emboursure techniek e.d. terug te krijgen, zodat er na de vakantie geen klap komt?

Niet forceren en voldoende rust na een inspanning. Dat werkt volgens mij altijd op elk nivo. Als ik studeer, dan speel ik een etude of oefening en neem dan een paar minuten pauze. Dan de volgende oefening en daarna weer pauze. Na een half uur of zo een langere pauze. Dit is niet alleen goed voor de spieren maar ook voor het concentratienivo.

Profiel  

Berichttitel: Re: Vakantie
BerichtGeplaatst: 11 aug 2009 15:14 

erikveldkamp schreef:

Niet forceren en voldoende rust na een inspanning. Dat werkt volgens mij altijd op elk nivo. Als ik studeer, dan speel ik een etude of oefening en neem dan een paar minuten pauze. Dan de volgende oefening en daarna weer pauze. Na een half uur of zo een langere pauze. Dit is niet alleen goed voor de spieren maar ook voor het concentratienivo.

Dit.
Ik studeer ook weinig gericht. Maar bovenstaande helpt me er in minder dan 4 dagen weer bovenop.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 aug 2009 15:41 

overigens: op deze manier ben ik eigenlijk al weken bezig, en ik moet zeggen: ik kan mijn bereik er ook mee uitbreiden. Dus dat is een leuke bijkomstigheid

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 aug 2009 15:46 

en welke oefeningen dan? oefeningen uit bijv. fitness for brass, Arban, J. Stamp e.d.?

dus als ik het goed begrijp is het eigelijk gewoon de alledaagse opbouw alleen gedoseerder en misschien wat minder.

erik met andere woorden: oefening - reactie op forum plaatsen - oefening - reactie enz. :lol: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 aug 2009 16:03 

en welke oefeningen dan? oefeningen uit bijv. fitness for brass, Arban, J. Stamp e.d.?

dus als ik het goed begrijp is het eigelijk gewoon de alledaagse opbouw alleen gedoseerder en misschien wat minder.

erik met andere woorden: oefening - reactie op forum plaatsen - oefening - reactie enz. :lol: :wink:

Fitness for brass kan je doen, Stamp, Colin, Clarke, ik heb een set losse blaadjes gekregen van Hans, die echt super goed werken. Zou niet weten wie ze heeft geschreven. Maar daaruit ben ik aan het bikkelen.

En inderdaad, studeren posten studeren posten werkt erg goed. Of ff je meisje masseren, of eten koken werkt ook erg goed. Wat ook goed werkt is tussendoor naar muziek luisteren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 aug 2009 16:30 

Dat kan, maar ik vandaag was het meer oefening schrijven, de nieuwe oefening studeren, oefening schrijven, die oefening studeren. (--> de nieuwe oefening Staccato Scetches #3 staat op mijn site).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 aug 2009 16:46 

Oke :)
ga hem er gelijk vanaf halen 8)

Camel en Erik ontzettend bedankt voor de info :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur